چرا در کرج معاینه‌ فنی جعل می‌کنند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی:  مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور با بیان اینکه بیشترین آمار جعل گواهی معاینه فنی خودروها مربوط به استان البرز و شهر کرج است، گفت: سعی کردیم با کمک دادستانی البرز با خاطیان برخورد کنیم که منجر به دستگیری یک باند جعل در این حوزه شد.

این که عده‌ای از هر موضوعی برای کسب درآمدهای غیرمجاز و غیر قانونی استفاده می‌کنند که خودش جای بحث دارد اما من مانده‌ام در کار آن‌هایی که می‌روند پول می‌دهند تا گواهی جعلی برای وسیله نقلیه‌شان بگیرند. واقعا باید در موردشان گفت: بابا تو دیگه کی هستی؟؟!

خوب است البرز همین بیخ گوش تهران است و از آلودگی هوا بی‌تاثیر نیست. وگرنه می‌گفتیم خب از پیامدهای ان بی‌خبرند.

یکی از مشکلات ما ایرانی‌ها، بله دقیقا ما ایرانی‌ها، این است هنوز به این باور نرسیده‌ایم که وضع قوانین در نهایت برای بهبود شرایط امنیتی و رفاهی خودمان است.

وسایل نقلیه‌ای که از دور خارج هستند نه تنها برای صاحبشان بلکه برای دیگران هم مشکل ایجاد می‌کنند.

در مراکز معاینه فنی علاوه بر آزمون‌های آلاینده‌ها، چراغ‌ها، کمک فنرها، سیستم ترمز و سایر الزامات فنی اتومبیل‌ها بررسی می‌شود. این کمک می‌کند به بالا بردن سطح امنیت برای دارنده ماشین.
پس این‌که آدم برود سراغ کسی که برای ماشینش گواهی جعلی بگیرد دیگر واقعا منطقی و عقلانی نیست.

مثلا فرض کنید سیستم ترمز اتومبیلی دچار نقص باشد و با یک گواهی معاینه جعلی سر ماموران انتظامی هم کلاه گذاشته شد تکلیف آن کسی که می‌خواهد این اتومبیل را براند چیست؟
بعد می‌گوییم چرا آمار تصادفات رانندگی در کشور ما زیاد است.

به امید روزی که یاد بگیریم رعایت قوانین، خصوصا راهنمایی و رانندگی در درجه اول به سود خودمان است.

پایان پیام

کد خبر : 56656 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56656
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات