چه کسانی بعد از زلزله عکس‌های مسکن مهر را منتشر کردند؟

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: حالا دیگر با یقین می‌شود گفت زلزله ۲۱ آبان در غرب کشور تحت تاثیر «مسکن مهر» است و مهم‌ترین عکس این زلزله عکسی از خانه‌ای فروریخته است که در یکی از طبقه‌های آن، بساط تولد چیده‌اند و بادکنک‌های رنگی از پس خرابه‌هایش معلوم است. بعد از مرگ تلخ هم‌وطنان‌مان بعید است موضوع دیگری در زلزله کرمانشاه مانند مسکن مهر در کانون توجه قرار بگیرد و یا عکسی بتواند با آن عکس بادکنک‌های تولد رقابت کند.

اما چرا فروریختن مسکن مهر در سرپل‌ذهاب این قدر مهم شد؟ چرا مردم دارند عکس‌هایش را دست به دست می‌کنند؟ این بغض مگر چقدر بزرگ بود که زلزله به این گستردگی را تحت تاثیر قرار داد؟ این پروژه از سال ۱۳۸۶ محل جدل کارشناسان اقتصادی و مردم با دولت وقت بود. مردمی که حتی وقتی از سر ناچاری کلید مسکن مهرشان را گرفتند راضی نبودند و می‌دانستند یک جای کار می‌لنگد. البته با گذشت زمان بسیاری از جاهای مسکن مهر لنگید و صدای نارضایتی ساکنان آن از سراسر ایران به گوش رسید. نکته اما در پافشاری دولت‌مردان دولت نهم و دهم بر استاندارد بودن مسکن مهر بود و آنها هیچ طور زیر بار این نمی‌رفتند که مسکن مهر با اقتصاد کشور چه کرد. در ادامه هر چه انتقاد مردم و کارشناسان بیشتر می‌شد مسئولین اصرار و اغراق بیشتری طرح می‌کردند و کار به جایی رسید که رحیمی معاون اول رئیس جمهور در تیرماه ۱۳۹۲ گفت: «هیچ پروژه‌ای از زمان حضرت آدم(ع) تاکنون مثل مسکن مهر نبوده است.» این گفته‌های مسئولین، مردمی را که با انواع مشکلات در مسکن مهر درگیر بودند آزرده خاطر و خشمگین می‌کرد.

حالا ده سال پس از آغاز ساخت مسکن مهر، دُمل مسکن مهر در سرپل‌ذهاب سر باز کرده است. اصلا فکر نکنید این یک تسویه حساب سیاسی است خیر، ربطی به سیاست ندارد و هیچ سیاست‌مداری مثلا در جناح مخالف آقای احمدی‌نژاد این عکس‌ها را منتشر نمی‌کند. منتشرکننده مردم هستند. نه فقط مردم کرمانشاه یا سرپل‌ذهاب، مردم ایران هستند. مردمی که ده سال حرف زدند اما کسی حرف‌شان را نشنید. این مردم حالا بغض می‌کنند و می‌گویند دیدید ما راست می‌گفتیم، دیدید ما درست می‌گفتیم. دیدید حق با ما بود؟ و حالا برای مرهم هم فقط می‌خواهند یکی روی شانه‌‌شان بزند و بگوید: حق با شماست. همین. ولله اگر این مردم انتظار دیگری داشته باشند.

پایان پیام

کد خبر : 57259 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57259
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ببخشید مگه شما مهندس عمران هستین که در مورد ساختمانی که از نظر سازه ای در مقابل زلزله ۷٫۴ ریشتری مقاومت کرد نظر میدی! اینو جواب بدی کافیه نمیخواد بگی که کی عکس ها رو منتشر کرده!