آخرین آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه ۴۷۴ نفر

آخرین آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه ۴۷۴ نفر

آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۷۴ نفر و مصدومان ۹۳۸۸ نفر اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی وقوع زلزله ۷٫۳ در غرب کشور، مردم برخی مناطق استان کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب و روستاهای آن همچنان از برق و آب بی‌بهره هستند و این دومین روز است که مردم باید ساعات سرد شب را یا در چادرها و یا در فضای باز شهری یا روستایی سپری کنند.

اعلام آمادگی قرارگاه خاتم برای ساخت مساکن روستایی

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های درگذشتگان حادثه زلزله در کرمانشاه در سخنانی گفت: مهمترین مسئله در شرایط کنونی تامین آب، برق و گاز مردم این مناطق است، طبق گزارش هایی که مسئولان امر در این جلسه ارائه کردند خدمات برق و آب صد درصد در این مناطق وصل و جاری شده منتها بدلیل پس لرزه ها در برخی مناطق با مشکل کدری آب مواجه هستیم، همچنین در زمینه گازرسانی در حدود ۵۰ درصد مناطق گاز وصل شده و در سایر مناطق و موارد هم کارشناسان درحال نشت گیری هستند تا این موضوع هم به طوری کامل وصل شود.

وزیر کشور اضافه کرد: قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده که ساخت مساکن روستایی را برعهده بگیرد که قرار شد این کار با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که متولی اینکار است انجام شود.

وی با مهم خواندن مقوله برقرای امنیت در مناطق زلزله زده و شرایط بحرانی ابراز داشت: در زمینه برقراری امنیت در مناطق زلزله زده قرارگاه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت شد که نیروهای سپاه و ارتش به آنها در انجام این کار کمک خواهند کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جست‌وجوی مفقودین به اتمام رسیده است یا خیر؟ عنوان کرد: جست و جوی کسانی که زیر آوار ماندند پایان یافته زیرا در همان روز اول مقرر شد کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند یا مفقود شدند به مسئولان مستقر و تیم هایی جست‌وجو گر اطلاع بدهند که همه اطلاعات جمع آوری و بر اساس آن اقدامات لازم انجام گرفت و اکنون گزارشی از وجود مفقودین زیر آوار نداریم.

وی تاکید کرد: پیرو دستور رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور پیگیری ها در صحنه عمل با قوت ادامه دارد و با جلسات ستاد عالی مدیریت بحران مسائل مورد نظر را بررسی و رصد می کنیم همچنین جلسات ستاد در شهرستان ها و استان کرمانشاه هر روز برگزار می شود و تا زمانی که به ثبات مطمئنی در همه ابعاد نرسیم این مسائل را پیگیری می کنیم.

آخرین آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه ۴۷۴ نفر

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان زلزله  گفت: کل مصدومان این حادثه ۹۳۸۸ نفر است که از این تعداد ۱۰۱۱ نفر در بیمارستان کرمانشاه بستری هستند.

وی افزود: تعداد بیماران اعزامی به تهران، همدان و البرز نیز ۳۴۰ نفر است که از این تعداد ۳۹ نفر ترخیص شدند.خالدی تاکید کرد: کل فوتی‌های این حادثه تا این لحظه ۴۷۴ نفر بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به خدمات درمانی گفت: هزار و ۴۵۰ نفر از مصدومان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

۳۳ هزار خانوار متاثر از زلزله غرب کشور

اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور در صبح امروز، اظهار داشت: در این جلسه مشکلات و معضلات زلزله‌زدگان در منطقه مطرح شد و امدارسانی هر چه سریعتر به مردم مورد تاکید قرار گرفت. وسعت حادثه بسیار زیاد بوده که البته روزهای اول و دوم با حضور همه دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد از زیر آوار بیرون آورده شدند.

معاون وزیر کشور با اعلام اینکه در حال حاضر در ۷۵ درصد مناطق، آب و برق وصل شده است، اظهار داشت: نیروی انتظامی و سپاه، هلال‌احمر را در رساندن آذوقه به مردم همراهی می‌کنند.

نجار با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۳۳ هزار خانوار در غرب کشور تحت تاثیر زلزله قرار دارند، افزود: امروز ۲۰ هزار اقلام در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود. همچنین بسته‌های غذایی به اندازه نیاز یک ماه زلزله‌زدگان در حال آماده شدن است تا در اختیارشان قرار بگیرد.

نجار با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد، گفت: همچنین ۱۵ هزار واحد نیاز به تعمیرات با تامین اعتبار از سوی دولت، باید نوسازی و بازسازی شوند.

معاون وزیر کشور اعلام کرد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت ۷-۸ ماهه با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردم کار نوسازی و بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان را به انجام خواهیم رساند.

18

آخرین آمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه ۴۷۴ نفر

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره امدادرسانی به روستاها گفت: از صبح امروز ۱۰ فروند بالگرد درحال توزیع و انتقال اقلام در روستاها هستند.

او با اشاره به اینکه اقلام در اختیار و در حال توزیع است، افزود: اگر مردم به روستایی برخورد کردند یا اطلاعی داشتند که به روستایی خدمات رسانی نشده، این مسئله را با تلفن ۱۱۲ به هلال احمر اعلام کنند که این موضوع پیگیری شود.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: روستاهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند ۵۲۶ روستا هستند، اما ممکن است این آمار مقداری هم بالاتر باشد و خدمات به روستاهای بیشتری تعلق بگیرد که در آمار نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر روستاها خدمات دریافت کرده بودند، تصریح کرد: اغلب روستاها خدمات بیشتری می‌خواستند که از صبح امروز دوباره به آنها خدمات رسانی شده و خدمات امدادی در مناطق روستایی در حال تکمیل است.

۱۴۰۰مصدوم زلزله جراحی شدند/ جراحی‌های موفقیت‌آمیز قطع عضو

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با شبکه خبر گفت: شرایط بهداشت و درمان همه افراد آسیب‌دیده و مناطق زلزله‌زده به شرایط پایدار رسیده است.

او ادامه داد: هزار و ۴۰۰ جراحی روی مصدومان زلزله انجام شده که تعدادی از آنها مربوط به قطع عضو بوده است اما خوشبختانه با اقدامات سریعی که انجام شده همگی جراحی‌های موفقی داشتند.

کولیوند افزود: درحال حاضر ۶ بیمارستان صحرایی هم‌چنان در حال خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان است. در روستاها نیز آمبولانس‌ها و چادر فوریت‌های پزشکی حضور دارند و به روستاییان زلزله‌زده خدمات رسانی می‌کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

منبع: ایلنا

کد خبر : 57525 ساعت خبر : 5:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57525
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات