برگزاری جشنواره گل‌های داودی در خرم‌آباد

برگزاری جشنواره گل‌های داودی در خرم‌آباد

جشنواره گل‌های داوودی برای اولین بار در خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰۰رقم مختلف گل داوودی، در باغ گیاه‌شناسی شهر خرم‌آباد در زمینی  به وسعت ۱۲ هکتار کاشته شده است.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: گل‌های داوودی  اولین بار با همکاری پژوهشکده گل و گیاهان زینتی کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری  در فضای  باز شهر خرم‌آباد  کاشته شده است.

وی با اشاره به  سازگاری  ارقام  مختلف گل‌های داوودی با شرایط اقلیمی و آب‌وهوای استان لرستان گفت: گل‌های داوودی در این جشنواره، ارقام اصلاح‌شده‌ای هستند که با همکاری پژوهشکده گل و گیاه زینتی محلات  ۲رگه ‌گیری شده‌اند.

حسنی مقدم افزود: گل داوودی گیاهی چندساله است که با یک‌بار کاشت در باغچه تا ۱۰ سال گلدهی دارد و معمولاً از کاشت تا زمان برداشت ۵ ماه طول می‌کشد.

وی  با اشاره به گلدهی ۶۰ درصد از مزرعه گل داوودی گفت: گلدهی گل‌های داوودی از مهرماه آغازشده و تا آذرماه ادامه دارد.

حسنی مقدم گفت: گل‌های داوودی گیاهان زیبای پاییزی هستند که با کوتاه شدن روز و خنک شدن هوا، شروع به گل‌دهی می‌کنند.

جشنواره گل‌های داوودی به مدت ۲۰ روز در باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد آماده بازدید علاقه‌مندان به گل و گیاه است .

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌طوری‌که این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 56031 ساعت خبر : 3:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56031
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات