بی‌کفایتی جهاد کشاورزی لرستان

اگر از شما هم راجع به شهرت میوه “به” بپرسند، اصلا بعید نیست که معتقد باشید بهترین “به” را اصفهان دارد. آن‌قدر که برای “به” اصفهان در شهرهای بزرگ برندسازی و تبلیغ شده است‌. این در حالتی است که بسیاری از “به‌”هایی که به نام “به” اصفهان به فروش می‌رسند در اصل در شهرستان خرم‌آباد به عمل آمده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این اتفاق تنها یک دلیل دارد. آن هم بی‌کفایتی جهاد کشاورزی است که باعث می‌شود شناخت میوه‌های لرستان محدود به جغرافیای استان شود.

“به” خرم‌آباد یکی از خوش طعم‌ترین و متفاوت‌ترین “به”‌های ایران است اما چون در خرم‌آباد به ثمر می‌رسد تلاشی برای برندسازی و معرفی آن صورت نمی‌گیرد. مثل خیلی میوه‌های دیگر. اصلا بهتر است بگویم مثل خیلی چیزهای دیگر لرستان که هیچ‌وقت توجهی به آن نمی‌شود.

حالا هی بگویید اقتصاد لرستان اوضاعش نابه‌سامان است، بیکاری بیداد می‌کند و هزار و یک مشکل دیگر. همه‌ی این موضوعات دلایل ریشه‌ای دارد که هیچوقت بررسی نشده و گویی پس از این هم نخواهد شد.

حالا که جهاد کشاورزی توانایی معرفی محصولات کشاورزی استان را به ایران و یا حتی در سطح جهانی ندارد باز هم این وظیفه مردم است که این میوه را به خارج از محدوده استان معرفی کنند.

“به” از قدیم‌الایام جز میوه‌های محبوب بوده، علاوه بر استفاده خام آن به عنوان میوه برای تهیه مربا هم طرفداران زیادی دارد. اگر به عطاری‌های لرستان سر بزنید دانه “به” به عنوان یک داروی ضد سرفه و التهاب سینه استفاده می‌شود.

پس میوه‌ای با این همه خاصیت دور از انصاف است که منبع درآمدی برای شهرهایی باشد که صاحب آن نیستند.

پایان پیام

کد خبر : 57740 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57740
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات