روزنامه‌های دوران قاجار در نمایشگاه مطبوعات

روزنامه‌های دوران قاجار در نمایشگاه مطبوعات

مدیر غرفه گنجینه مطبوعات بر ضرورت افتتاح موزه مطبوعات تاکید کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که در زمان قاجار دارای ۱۵۰۰ عنوان روزنامه در حال چاپ بود و همین امر اهمیت حفظ آثار قدیمی و کهن در عرصه مطبوعات را در مکانی مناسب چون موزه مطبوعات دوچندان می کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، غلامحسین تقوی مدیر غرفه گنیجه مطبوعات در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ضمن مثبت ارزیابی کردن حضور علاقه مندان و اهالی رسانه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: گنیجه نشریات شهر کتاب چندسالی است که بطور مداوم در نمایشگاه مطبوعات شرکت می کند؛ این گنجینه منابع قدیمی و کهن مطبوعات اعم از روزنامه و مجلات را از میان مردم و دارندگان این آثار خریداری می کند و در اخیتار دانشگاه ها برای تهیه مقالات و پایان نامه های غنی بمنظور استفاده محققین قرار می دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری از پیدا شدن جایگاه واقعی مطبوعات در کشور، افزود: متاسفانه هم اکنون دانشگاه های به نام در کشور فاقد نشریات قدیمی هستند. در حال حاضر فقط کتابخانه حسینه ارشاد ، کتابخانه ملی و کتابخانه ملک، بار پژوهشی کشور را به دوش می کشند اما باید اکثر کتابخانه های کشور به این مهم توجه کنند.

روزنامه‌های دوران قاجار در نمایشگاه مطبوعات

تقوی گفت: در این دوره از نمایشگاه مطبوعات با آثاری از روزنامه های دوره قاجار از جمله حقوق، قانون، سوراسرافیل، بلدیه، طهران و پایتخت که آثار به صورت قاب شده هستند پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان نمایشگاه مطبوعات هستیم.

مسئول گنیجه نشریات شهر کتاب کشور با اعلام اینکه مطبوعات ایران بسیار کهن و غنی هستند بیان داشت: تنها کشوری هستیم که در زمان قاجار ۱۵۰۰عنوان روزنامه را به چاپ می رساند و این برای ما بسیار ارزشمند است با توجه به این پیشینه قوی و غنی لازم است که موزه مطبوعات افتتاح و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به افتتاح موزه مطبوعات در زمان دولت قبلی و در مکان ” سرقبرآقا” گفت: موزه مطبوعاتی که در دولت پیشین افتتاح شد نه از مکان مناسبی برای این امر برخوردار بود نه آثار و منابع اصلی در آن وجود داشت.

تقوی ضمن ابراز امیدواری برای افتتاح موزه مطبوعات در ۳۰ استان کشور هرچند به صورت کوچک، از مردم خواست چنانچه منابع قدیمی در اختیار دارند برای حفظ آثار این گنجینه این منابع را در اختیار شهر کتاب مرکزی قرار دهند.

علاقمندان به تاریخ مطبوعات می توانند با حضور در نمایشگاه از گنجینه مطبوعات بازدید کنند.

پایان پیام

کد خبر : 56362 ساعت خبر : 8:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56362
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات