سوئیسی‌ها آرزوی ایرانی بودن دارند

سوئیسی‌ها آرزوی ایرانی بودن دارند

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: آن روزها که کوچک بودم فکر می‌کردم می‌شود در آینده طوری زندگی کنم که بدون کار کردن حقوق بگیرم. پدرم اما می‌گفت برای این که بتوانی حقوق بگیری و زندگی کنی باید از صبح تا شب مثل قناری کار کنی و در این مملکت بدون کار به کسی حقوق نمی‌دهند. اما من از همان بچگی می‌دانستم پدرم درست نمی‌گوید و حتما یک راهی برای خوردن و خوابیدن و حقوق گرفتن هست. من تمام سال‌های کودکستان و دبستان و راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه با این آرزو طی کردم و شب‌ها با این فکر به خواب رفتم که روزی برسد که تا لنگ ظهر بخوابم اما ماه به ماه حقوق و مزایا دریافت کنم.  چیزی که حتا در سوئیس نیز وجود ندارد.

سوئیسی‌ها آرزوی ایرانی بودن دارند

امروز اما در سی‌وچند سالگی خودم دارم مثل خر کار می‌کنم تا زندگی‌ام را به جلو ببرم و نشد که در خانه بنشینم و حقوق بگیرم. اما خوشحالم. خوشحالم که اگر خودم به این آرزو نرسیدم اما تعدادی از شهروندان به آن رسیده‌اند. همین که حالا می‌دانم در بچگی اشتباه نکرده‌ام به خودم می‌بالم:

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفته است: «متاسفانه در شهرداری با پدیده «کارمندان بیکار» مواجه هستیم، این افراد صبح به صبح کارت زده و حقوق دریافت می‌کنند، اما بهره‌وری و ارزش افزوده‌ای برای شهرداری ندارند. به طور مشخص در مترو ۴۰۰۰ نیروی مازاد وجود دارد که به آنها لقب کارمندان بیکار را داده‌اند که فعالیت مشخصی ندارند و تنها حقوق می‌گیرند.»
به امید خدا روزی برسد که همه مردم مملکت بدون فعالیت حقوق بگیرند و بتوانند تا لنگ ظهر بخوابند. این طوری روح کورش کبیر نیز در آرامش خواهد بود. روزی که ایرانیان همه در خوابند و حقوق می‌گیرند. روزی که سوئیسی‌ها آرزوی ایرانی بودن دارند.

باقی بقای‌تان

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 55891 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55891
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات