شهرداری خرم‌آباد فلکه ورزش را فراموش کرده است

شهرداری خرم‌آباد فلکه ورزش را فراموش کرده است

چند سالی از ساخت فلکه ورزش و بلوار پارالمپیک خرم‌آباد گذشته است ولی هنوز به‌سامان نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، میدان ورزش خرم‌آباد که برخلاف نامش در مجسمه وسط فلکه آن، از نمونه‌های مفرغ لرستان کار شده است، با گذشت چند سال ساماندهی نشده است و جدول‌های شکسته آن منظره زشتی را به‌وجود آورده است.

شهرداری خرم‌آباد فلکه ورزش را فراموش کرده است

همین وضعیت برای بلوار پارالمپیک که در ادامه این فلکه قرار دارد وجود دارد. به نظر نمی‌رسد جمع‌آوری و تعمیر جداول تخریب شده و رسیدگی به پاکیزگی این قسمت از شهر  برای شهرداری، هزینه و برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیاز داشته باشد.

خُرَّم‌آباد  (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستاناست. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.
در محل کنونی خرم‌آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه‌های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده‌است. آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران در دوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. خرم‌آباد همچنین یکی از پایتخت‌هایهزاراسپیان و آل حسنویه بوده‌است.

پایان پیام

گزارش‌ و عکس‌ها از ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 56087 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56087
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات