فواید برگزاری نمایشگاه مطبوعات

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع از ۵ آبان الی ۱۲ آبان ‏در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.‏ خبرنگار ما که فکر می‌کرد نمایشگاه مطبوعات خیلی هم کارایی و اثربخشی ندارد، از روی اجبار به نمایشگاه رفت تا نظر مردم را در مورد نمایشگاه مطبوعات امسال جویا شود.

پیرمردی که وسط نمایشگاه، روی یک صندلی نشسته بود و در حال خواندن یک روزنامه بود، به خبرنگار ما گفت: متاسفانه بعضی از آدم‌های بی‌سواد و بی‌فکر خیال می‌کنند نمایشگاه مطبوعات کارایی و اثربخشی لازم را ندارد. خبرنگار ما که نزدیک بود از خجالت آب شود، خواست موضوع رو عوض کند که پیرمرد با عصبانیت ادامه داد: یکی نیست به این بی‌عقل‌ها بگوید اگر نمایشگاه مطبوعات برگزار نشود، رسانه‌ها چگونه با مخاطبان خود رودررو تعامل کنند. خبرنگار ما خواست بحث را عوض کند که پیرمرد گفت: این خل و چل‌ها فکر می‌کنند چون خودشان مطالعه نمی‌کنند، دیگران هم مثل آن‌ها هستند و نهایت جمله‌ای که می‌خوانند «last seen recently» تلگرام دخترعمه‌ی باجناق‌شونه. یکی نیست به این بی‌سوادها بگوید اگر نمایشگاه مطبوعات برگزار نشود رسانه‌های خصوصی و کوچک چگونه می‌توانند خود را به مخاطبان معرفی کنند. اگر نمایشگاه مطبوعات برگزار نشود، پس سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی یک روزه، نشست‌های هم‌اندیشی، نقدهای مختلف مطبوعاتی و رسانه‌ای باید سر قبر من برگزار شود؟ خبرنگار ما باز هم تلاش کرد که بحث را عوض کند اما پیرمرد گفت: علاوه بر تمام این‌ها، نمایشگاه مطبوعات مکانی است که خود رسانه‌ها با یکدیگر برخورد چهره به چهره دارند و از فناوری‌ها، ایده‌ها و نظرهای یکدیگر بهره‌مند می‌شوند. اما یه عده دیوانه دیوانه‌ خیال می‌کنند نمایشگاه مطبوعات کارایی ندارد.

خبرنگار ما که تمامی فحش‌هایی که از کودکی تا به حال به او داده بودند را در این چند دقیقه مجدداً شنیده بود، از پیرمرد خداحافظی کرد و به سمت پسر جوانی که کلی روزنامه و مجله در دست داشت، رفت.

خبرنگار ما که هم‌چنان معتقد بود نمایشگاه مطبوعات به درد نمی‌خورد و کارایی و اثربخشی مفیدی ندارد، نظر پسر جوان را در همین مورد جویا شد. پسر جوان که زیر زیرکی و موزیانه در حال رصد غرفه‌های نمایشگاه بود، گفت: نکند تو هم از این آدم‌های بی‌سواد و بی‌عقل و خل و چلی هستی که فکر می‌کنی نمایشگاه مطبوعات به درد نمی‌خورد و کارایی و اثربخشی مفیدی ندارد؟ اگر این طور فکر می‌کنی به دنبال من بیا و هرکاری که می‌گویم انجام بده.

خبرنگار ما به دنبال پسر جوان راه افتاد و رفت. پسر جوان از غرفه‌ی یک شروع کرد و به هر غرفه که می‌رسید پس از کمی خوش و بش، مقداری تراکت و روزنامه و مجله‌ی رایگان می‌گرفت و به خبرنگار ما می‌داد. پس از پنج ساعت پسر جوان تمام غرفه‌های نمایشگاه را سر زد و خبرنگار ما شش گونی پر از روزنامه و مجله و تراکت تبلیغاتی رایگان جمع کرد. پسر جوان به همراه خبرنگار ما از نمایشگاه خارج شدند و با یک نیسان کاغذها را نزد یکی از مراکز خرید ضایعات کاغذی بردند. پسر جوان بعد از کمی چک و چانه، تمام ۵۰۰ کیلو کاغذ را به قیمت هر کیلو ۸۰۰ تومان فروخت و نصف پول یعنی ۲۰۰ هزار تومان نقد گذاشت کف دست خبرنگار ما.

در پایان این گزارش خبرنگار ما که با تمام وجودش پذیرفته بود برگزاری نمایشگاه مطبوعات خیلی خیلی مفید و به درد بخور است، خبرنگاری را کنار گذاشت و هر روز به نمایشگاه کتاب و مطبوعات و بهاره و تابستانه و کودک و نوجوان و الکامپ و تله‌کام و تجهیزات فاضلاب سر می‌زد و تراکت و کاغذ رایگان جمع می‌کرد. گفتنی است او اکنون یک ویلای دو نبش در زعفرانیه دارد و جواب سلام ما را هم نمی‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 56194 ساعت خبر : 8:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56194
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات