لباس کهنه به درد کسی نمی‌خورد

لباس کهنه به درد کسی نمی‌خورد

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: قبول کنید حتی برای کمک کردن هم برنامه‌ریزی لازم است. هرکاری که بدون برنامه‌ریزی باشد به آن نتیجه دلخواه نخواهد رسید.

این‌که از مردم عزیز خواسته شد برای کمک به زلزله‌زدگان دور از التهاب و هیجانات معمول به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه کنند برای این بود که کمک‌رسانی سازماندهی شده و اثر معکوس نداشته باشد.
به‌هر حال این که دفعه اول نیست از این اتفاق‌ها می‌افتد. ما در این حادثه‌ها حسابی تجربه داریم. پس باید از دفعات پیشین درس بگیریم و دوباره اشتباهات را تکرار نکنیم.

لباس کهنه به درد کسی نمی‌خورد

نمونه‌اش همین لباس‌هایی که نه تنها قابل استفاده نبوده بلکه باعث ایجاد زباله و دردسر هم برای مردم شده است. این نتیجه کمک‌رسانی خودسرانه است. اصلا حس نوع‌دوستی و حسن نیت فرستندگان را انکار نمی‌کنم اما اگر قرار باشد حادثه‌دیدگان درگیر جمع‌آوری زباله و پیداکردن محلی برای دور انداختن لباس‌های کهنه ما باشند همان کمک نکنیم بهتر نیست؟
در مراکزی که برای جمع آوری کمک‌ها آماده شده بود همه اقلام رسیده ابتدا بررسی می‌شد. از وضعیت لباس‌ها تا تاریخ تولید و انقضای مواد خوراکی و دارو. اگر کالایی شرایط مناسب برای ارسال را داشت در بسته‌های مناسب قرار داده می‌شد. اگر نداشت اصلا به محل ارسال نمی‌شد.

هرکس در حد وسع و توانش کمک می‌کند. این را هم قبول دارم. می‌شد یک لباس فرستاد اما لباسی که نو باشد. بلایای طبیعی شهر و روستا نمی‌شناسد. با توجه به گسل‌های فعال کشور ما و ساختمان‌های غیر استاندارد اصلا دور از ذهن نیست که این حادثه روزی برای هرکدام از ما تکرار شود. پس لطفا جوری کمک کنید که دلتان می‌خواهد مردم به شما کمک کنند.
برخوردها و تصمیم‌های احساسی در شرایط بحران بدترین تجویزها هستند‌. کاش یاد بگیریم هر کاری را از راه اصولی و منطقی‌‌اش انجام دهیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

َ

کد خبر : 57762 ساعت خبر : 3:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57762
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات