مسائل اقتصادی و سیاسی بحران آب را بیشتر کرده است

مسائل اقتصادی و سیاسی بحران آب را بیشتر کرده است

بحران آب به مرحله‌ای رسیده است که آن را باید در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دید و به آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی هادی خانیکی در نشست بحران آب در رسانه گفت: بحران آب زمانی است که به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود و رسانه‌ها به شکل عام و خاص در کنار نهادهای رسمی و  دولتی به آب بپردازند.

خانیکی در ادامه افزود: ۱۳ نشست در دانشگاه‌های مختلف جامع و تخصصی درباره آب برگزار شده که باید امروز بخش کاربردی آن را فعال کنیم.

مسائل اقتصادی و سیاسی بحران آب را بیشتر کرده است

این کارشناس رسانه گفت: مسائل اقتصادی و سیاسی بحران آب را بیشتر کرده است. مسئله آب در جامعه ما و جامعه‌های جهانی پیامدهای سیاسی و فرهنگی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد خشونت و افراطی‌گری با کم‌آبی نسبت مستقیم دارد.

همچنین در این نشست میرمهرداد سنجری گفت: چرا یک و نیم‌قرن پیش بحران آب وجود نداشت؟ مهمترین مسئله از قرن های ابتدایی جمعیت بوده که به بیش از ۷ میلیارد رسیده و ۷ برابر شده است. ما محیط زیستی ها اعتقاد داریم که تنها یک زمین داریم که توان زیستی خاص و محدودی دارد. در تمام دنیا این معضل وجود دارد و سه بخش منابع، مردم و دولتمردان و نظام حکومتی در ایران و جهان در این معضل موثر است. نمی‌شود تنها علت را بر گردن حکومتی‌ها انداخت. ما نمی‌توانیم خشکی دریاچه ارومیه را به گردن خشک‌سالی  بیندازیم. ایرانی‌ها در روز بیش از ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌کنند درحالی‌که ۵ لیتر برای پخت‌وپز و آشامیدن کافی است.

وی در پایان گفت: مشکل آب را جناح‌بندی نکنیم و تقصیر را بر گردن جناح چپ و راست نیندازیم. همواره نگاه سیاسی و حزبی بر مدیریت منابع اب و محیط زیست کشورملن غالب بوده. آیا آبی که برای آشامیدن نیاز داریم به جناح‌بندی‌های سیاسی مرتبط است؟

پایان پیام

کد خبر : 56242 ساعت خبر : 5:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56242
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات