۱۶۴ حیوان وحشی در خیابان‌های تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه محیط زیست باید در جریان ورود و خروج و زاد و ولد حیات‌وحش در باغ‌وحش تهران باشد، از جمع‌آوری ۱۶۴ حیوان وحشی از آغاز سال تا کنون در سطح شهر تهران خبر داد.

بی­ سعادتی از این بدتر که ۱۶۴ تا حیوان وحشی در سطح شهر باشند و حتی یکی از آنها همسایه ما نباشد، حتی یکی از آنها را در کوچه و محل نبینیم و یک سلام و احوالپرسی با آنها نداشته باشیم.

فکرش را بکنیم که صبح از در خانه بیرون برویم و ببینیم جلو در پارکینگ یک تمساح خوابیده است، حالا مگر جرات هست حرفی زده شود که تمساح عزیز برو آنطرفتر بخواب که ماشین را از پارکینگ بیرون بیاوریم بعد سرت را بالا میاوری با یک عقاب که بالای تیر چراغ برق لم داده است چشم تو چشم می‌شوی. البته زندگی با حیوانات وحشی خیلی هم سخت نیست و فرصتی هست برای تعامل خوی حیوانی و انسانی، فرصتی است برای رام شدن و وحشی شدن. رام شدن شیر و عقاب و تمساح و وحشی شدن افرادی که در جامعه کنونی مظلوم واقع شده‌­اند و نمی‌توانند سرشان را بلند کنند و حرفشان را بزنند. شاید بتوانند در این برابری طبقاتی که بعضی‌­ها برابرترند از زیر ترازوی برابری بیرون بیایند و در کفه ترازو بنشینند. شاید هم‌نشینی با حیوانات وحشی باعث شود دیده شوند، حرفشان شنیده شود. یکی درمیان که شیر و پلنگ و شاهین را سروسامان می‌دهند تکانی به ترازو بدهند و فکری به حال کف نشین­‌ها هم بکنند.

از دیگر ویژگی­های هم زیستی انسان با حیوان وحشی این است که بعضی از آدم‌­ها که همه عالم و آدم را طلبکار خود میبینند و اعصاب و آرامش روانی ندارند از خود بدتر را هم ببینند و بفهمند که دست بالای دست بسیار است.

پایان پیام

کد خبر : 55911 ساعت خبر : 8:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات