فروش بی سابقه ۳۴۵ هزار نسخه ای کتاب در ۱۰ روز

فروش بی سابقه ۳۴۵ هزار نسخه ای کتاب در ۱۰ روز

با گذشت ۱۰ روز از شروع طرح پاییزه کتاب، بیش از ۳۴۵ هزارنسخه کتاب از سوی ۱۴۵ هزار نفر خریداری شده است که در مقایسه با طرح های پیشین حمایت از کتابفروشی ها، فروشی بی سابقه را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فروش ۳۴۵ هزار نسخه کتاب در ۱۰ روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در حالی به ثبت رسیده است که در پاییزه کتاب سال ۱۳۹۵ در بازه زمانی یک ماهه، ۵۶۱ هزار و ۷۷۶ نسخه کتاب به فروش رسیده بود.

فروش بی سابقه ۳۴۵ هزار نسخه ای کتاب در ۱۰ روز

طرح پاییزه کتاب با مشارکت ۸۲۹ کتابفروشی در ۳۱ استان کشور در حال اجراست که تاکنون استان های تهران با ۱۵۱ کتابفروشی، اصفهان با ۱۰۳ کتابفروشی و قم با ۹۱ کتابفروشی بیشترین مشارکت را به لحاظ تعداد کتابفروشی ها به خود اختصاص دادند.

گفتنی است، استان تهران با فروش ۷۵هزار و ۵۳۸ نسخه کتاب  به ۳۱هزار و ۲۹۱ نفر توانست رتبه اول پرفروش ترین استان ها بر اساس تعداد کتاب را به خود اختصاص دهد و خراسان رضوی با ۸۷ کتابفروشی توانست ۴۵هزار و ۶۷۲ عنوان کتاب را به ۱۷ هزار و ۲۶ نفر بفروشد و در جایگاه دوم بیشترین فروش استان قرار بگیرد. همچنین، استان اصفهان با ۱۰۳ کتابفروشی خود و فروش ۳۰ هزار و ۱۷۲ نسخه کتاب به ۱۳ هزار و ۳۲۳ نفر در جایگاه سوم این فهرست قرار  گرفته است.

اجرای طرح «پاییزه کتاب» با شعار «هر ورقش دفتریست… » از دوم آذرماه  آغاز شده است. از بین ۸۲۹  کتابفروشی تأییده شده در این طرح ۶۳۳ کتابفروشی از مراکز استان ها و ۱۹۶ کتابفروشی از شهرستان ها عضو طرح شده اند. علاقه مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی می توانند با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح (به مدت ۲۰ روز برای مراکز استان ها و به مدت ۳۰ روز برای شهرستان ها) از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

 

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 59140 ساعت خبر : 11:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59140
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات