آمار پایش و نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی آبیک

اقدامات انجام شده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در ۶ ماه اول سال۹۶ شامل۱۴۵مورد پایش ونمونه برداری از واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در خصوص اقدامات صورت گرفته اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: طبق برنامه های تدوین شده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای انجام هرچه بهتر اهداف سازمانی اقدامات چشمگیر وموثر در تمامی حوزه‌های محیط طبیعی، محیط انسانی وآموزش وتنویر افکار عمومی انجام گرفت.

کشت پرور در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش گفت: ۳۰دوره آموزشی توسط کارشناسان حوزه محیط طبیعی و محیط انسانی برای سنین وافراد مختلف اعم از کودکان پیش‌دبستانی ۱دوره، دانش‌آموزان ۸دوره، شهرداران و دهیاران ۶ دوره، شوراهای اسلامی شهرو روستا ۶دوره و صنعت وخدمات ۲دوره برگزار گردید و آموزش‌هایی برای عموم در غالب برنامه‌های همایش و پخش فیلم سبز و پاکسازی و تورهای طبیعت‌گردی در مکان‌های مختلف شهرستان انجام شد.

وی در مورد حوزه نظارت وپایش بر واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: ۱۴۵مورد پایش ونمونه برداری از واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی انجام شد که ۷۰مورد از نمونه های حاصل از پایش نشان از آلودگی داشته و پیرو آن با موارد آلاینده برابر قانون عمل شد، ۳۲مورد اخطاریه به واحدهای آلاینده صادر گردید و ۲مورد به دادگاه معرفی شد و ۲تصفیه‌خانه فاضلاب احداث و ۳تصفیه خانه بهسازی و اصلاح و لایروبی، نصب سیستم هوادهی، کلرزنی و… انجام پذیرفت وواحدهایی که نمونه برداری آنها نشان از آلایندگی داشت بعد از اخطار نسبت به رفع آلودگی آنها اقدام گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای مستمر از واحدهای دارای پسماندصنعتی اکثریت واحدها نسبت به انتقال پسماند به جایگاه مجاز اقدام نموده و عقد قرارداد جهت انتقال پسماند با واحدها توسط شرکتهای مجاز صورت گرفته است.

کشت پرور از اقدامات صورت گرفته در حوزه شکار وصید گفت: ۱۰فرد متخلف به جرم شکار وشروع به شکار توسط مامورین یگان حفاظت دستگیر شدند و ۸ مورد احیاء و رهاسازی حیات وحش انجام گردید.

پایان پیام

 

کد خبر : 58623 ساعت خبر : 11:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات