افزایش ۱۳ درصدی بودجه وزارت علوم برای سال آینده

منصور غلامی با اشاره به اینکه اگرچه نیازها و تقاضای دانشگاه‌ها در زمینه اعتبارات بیش از آن چیزی است که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: در لایحه بودجه میزان اعتبارات وزارت علوم نسبت به سال قبل به طور متوسط نزدیک به ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، منصور غلامی که امروز ۲۸ آذرماه برای افتتاح پروژه‌های عمرانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی در دانشگاه علامه طباطبائی حضور یافته بود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که می‌بینم نتیجه زحمات مسئولان و مدیران دانشگاه علامه طباطبائی به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی پروژه‌های زیبا، فاخر و کاربردی را برای مجموعه دانشگاه ساخته‌اند، افزود: برای همه کسانی که در این زمینه تلاش و فعالیت کرد‌ه‌‌اند آرزوی توفیق و پیروزی دارم.

غلامی به تحویل لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت در این لایحه اعتباراتی را برای دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و آموزشی پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه نیازها و تقاضای دانشگاه‌ها در زمینه اعتبارات بیش از آن چیزی است که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: ولی در لایحه بودجه میزان اعتبارات وزارت علوم نسبت به سال قبل به طور متوسط نزدیک به ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا از طریق ظرفیت‌های موجود در مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون آموزشس و تحقیقات مجلس نسبت به دریافت تخصیص‌های بیشتر در بودجه ۹۷ برای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: البته اعتباراتی نیز برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در زمینه تجهیزات نیز در نظر گرفته شده است که سعی می کنیم در زمینه‌های مختلف افزایش داشته باشد.

غلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خارج از لایحه بودجه نیز ردیف‌های اعتباری را برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایجاد کنیم، بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در طی سال آینده به خصوص در زمینه اعتبارات وزارت علوم افزایش بودجه پژوهشی از نیم درصد به یک درصد برای دانشگاه‌ها به عنوان مراکز اصلی در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته و امسال نتوانستیم به درستی نیم درصد بودجه پژوهشی را کسب کنیم، گفت: امیدواریم با نگاه مثبت دولت به خصوص رئیس‌جمهور به وزارت علوم و دانشگاه‌ها هم افزایش بودجه وزارت‌خانه و هم یک درصد بودجه پژوهش در سال آینده محقق شود.

وزیر علوم همچنین در شورای دانشگاه علامه طباطبائی که با حضور مسئولان، مدیران و رؤسای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در ساختمان جدیدالتأسیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد، گفت: از خیرین محترم که زمینه تجهیز کتابخانه را فرهم کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه حضور خیرین در محیط‌های دانشگاهی و کمک آنها برای توسعه و تجهیز بخش‌های مختلف بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: از دیدن مجموعه کتابخانه خوشحالم و معتقدم اینکه خیرین محترم توانستند در این دانشگاه این مجموعه ارزشمند و تاثیرگذار را ایجاد کنند، اجر فراوانی نزد خدای متعال باقی و جاری دارد.

وی با بیان اهمیت حمایت خیرین از دانشگاه‌ها ادامه داد:‌ جوانانی که در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند، آینده‌سازان و مدیران جامعه ما خواهند بود و به هر شکلی کار خیری چه در اداره امور و چه کمک‌هایی که تحصیلات و امکانات را توسعه بدهند، برای آینده کشور اثرگذاری ویژه خواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 62934 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات