تاکید بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در استان ار تاکیدات حفاظت محیط‌زیست استان قزوین می باشد و به مدت یکسال است که در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین سیاوش شمسی‌پور مدیرکل حفاظت محیطزیست استان قزوین در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان قزوین که با حضور زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، زاهدی استاندار و دیگر اعضای کار گروه پسماند استان برگزار شد اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قرار دارد و امیدواریم هرچه زودتر در این خصوص اقدام شود.

شمسی‌پور در ادامه افزود: البته بخش خصوصی در استان به خوبی در حوزه مدیریت پسماند ورود پیدا کرده و با همکاری دستگاه‌های دولتی در این زمینه فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: قزوین به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه مدیریت پسماند می‌باشد و دارای مجتمع مدیریت پسماند با وسعت ۱۱۱ هکتار در محمدآباد بویین زهرا است که کار جمع‌آوری و دفن بهداشتی همه پسماندهای استان را برعهده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین همچنین گفت: این مجتمع با هماهنگی کارگروه مدیریت پسماند در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسید و مصوب شد تا همه شهرها پسماندهای خود را برای دفن بهداشتی به این مرکز منتقل کنند.

سیاوش شمسی‌پور افزود: در حوزه پسماندهای صنعتی، قزوین نخستین استان دارای یک مجتمع است و در حال حاضر ۹۰ واحد صنعتی پسماندهای خود را به این مرکز منتقل می‌کنند.

شمسی‌پور اظهار کرد: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار قوطی سموم سالیانه در مزارع کشاورزی استان رها می شد که در سالهای اخیر جمع آوری شده و باید برای محو و بازیافت آنها راهکار مناسبی ارایه شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در آخر گفت: البته هنوز در برخی از شهرستان‌ها تفکیک نشدن پسماندهای پزشکی را شاهد هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید واز همه فرمانداران درخواست داریم که با در نظر گرفتن یک سایت برای انتقال نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند چون این پسماندها گاهی ویژه نیز هستند و نباید به حال خود رها شوند.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پسماند تشکر کرد و گفت، برنامه‌ریزی و جذب سرمایه باید به شکلی باشد که مدیریت پسماند به خوبی صورت گیرد و سرمایه گذار به سود منطقی برسد و زیان متحمل نگردد.

در ادامه حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و زاهدی استاندار در جلسه پس از استماع سخنان حاضرین دستور تشکیل جلسه فنی در زمینه نحوه مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار را صادر و ارائه گزارش را خواستار شد.

در پایان دوازده دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله در راستای مکانیزه نمودن جمع‌آوری پسماند روستایی در استان توسط استاندار و مدیران حاضر در جلسه تحویل دهیاری‌ها گردید.

پایان پیام

 

کد خبر : 59250 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59250
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات