خاموش کردن دستگاه‌ اندازه‌گیری آلودگی هوادر برخی از مناطق پایتخت

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از اقدامات مقطعی مسئولان برای رفع آلودگی هوا انتقاد کرد و گفت: خاموش کردن دستگاه اندازه گیری آلودگی هوا پس از بحرانی شدن اوضاع پاک کردن صورت مسئله است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با انتقاد از آلودگی بیش از حد هوا و اقدامات مقطعی مسئولان برای مقابله با آن، گفت: متاسفانه ورود دیرهنگام مسئولان به بحران آلودگی هوا و همچنین اتخاذ تدابیر مقطعی برای رفع آن هیچ گاه کارساز نبوده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوا موضوع و بحران جدیدی نیست که دولت و مسئولان به یک باره با آن مواجه شده باشند، افزود: هر ساله در فصول مختلف آلودگی از مرز هشدار می گذرد اما تنها راهکار مسئولان اقداماتی از قبیل تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل بوده که این موارد نیز مقطعی است.

کیان پور با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر همزمان با اوج گیری آلودگی هوا تعداد مرگ و میر در تهران افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: متاسفانه شنیده می شود که دستگاه اندازه گیری آلودگی هوا در یکی از مناطق تهران بعد از نشان دادن اوج آلودگی توسط مسئولان مربوطه خاموش می شود این پاک کردن صورت مسئله است.

وی با بیان اینکه پیش بینی آلودگی هوا سخت نیست، افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه وظیفه دستگاه هایی همچون ستاد بحران کشور است.

هر سال با وارونگی هوا مواجه هستیم اما اقدامی صورت نمی گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه همزمان با سرد شدن هوا هر ساله آلودگی هوا و وارونگی آن را شاهد هستیم، تصریح کرد: متاسفانه هر ساله تنها در اوج آلودگی هوا تصمیم گیری مقطعی صورت گرفته و برخی شعار ها داده می شود.

وی ادامه داد: طبق اخبار واصله پس از چندین روز متوالی که شرایط آلودگی هوا در مرز بحران بوده مسئولان مربوطه تشکیل جلسه داده اند که این جای تاسف دارد زیرا گویا جان مردم برای مسئولان اهمیتی ندارد.

تعطیل کردن مدارس درمان آلودگی هوا نیست

کیان پور با بیان اینکه تعطیل کردن مقطع ابتدایی در شرایط آلودگی هوا شاید به سلامت افراد کمک کند اما این اقدامات نیز درمان وضعیت موجود نیست، گفت: افراد دیگری که در این شرایط از منزل خارج می شوند نیز در معرض آلودگی هوا هستند که دولت باید برای آن ها فکری کند.

وی خودروها و موتورهای فرسوده و وجود معادن در اطراف تهران را از علل اصلی آلودگی هوا خواند و تصریح کرد: دولت یک بار برای همیشه معضل آلودگی هوا را حل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین از تعامل کمیسیون عمران مجلس با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای کمک به رفع معضل آلودگی هوا خبر داد و گفت: باید راهکار عملی برای حل این بحران پیدا شود زیرا ادامه شرایط فعلی معامله با جان مردم است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با دعوت از مسئولان مربوطه پیگیر اتخاذ راهکاری برای رفع بحران آلودگی هوا برای حفظ سلامت مردم خواهد بود، همچنین به دنبال ارائه پیشنهادی هستیم تا اعتبار قابل قبولی در لایحه بودجه ۹۷ از صندوق توسعه ملی برای مقابله با آلودگی هوا اختصاص یابد.

پایان پیام

کد خبر : 62634 ساعت خبر : 3:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات