رابطه جومونگ و ساختن بیمارستان

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده است، گفت: «کره جنوبی در بخش بیمارستان‌سازی پیشرفت‌های مناسبی داشته است و بسیار علاقه‌مند همکاری با ماست برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند.»

البته کاش می‌شد چیزهای دیگری هم از کره و ژاپن کشورهای پیشرفته شرق آسیا وارد کرد، مثلاً مسئولیت پذیری و دائم‌العذرخواهی از مردم. جوری که ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها ظاهراً اول عذرخواهی بودن و بعد دست و پا درآوردن و در همین راستا می‌تونن به صادرات این رفتار هم بپردازن، اینجوری که کنترات کل عذرخواهی مسئولین رو تو آسیا بردارن، همین باعث رونق بیشتر اقتصادیشون می‌شه. البته امیدواریم در بدو ورود به کشور ما این فرهنگشون تغییر نکنه یعنی وقتی می‌گن بیمارستان رو سه‌ساله تحویل می‌دیم اگر شد سه‌سال و دو ماه، دو ماه به‌صورت نمادین از مون عذرخواهی کنن، همین عذرخواهی‌ها دو تا فایده بزرگ هم داره، اول اون کسانی که کارمند یه‌جایی هستن و رفتارشون با ارباب‌رجوع مناسب نیس هم می‌تونن الگو بگیرن دوم اون مسئولی که عذرخواهی کردن بلد نیست و به‌جاش وقتی روزشمار پروژه صفر می‌شه با بی‌خیالی و بدون کوچکترین توضیحی به رسانه‌ها و مردم روزشمار رو صفر می‌کنه و از نو سه سال دیگه واسه خودش فرصت می‌خره.

پیشنهاد دیگه‌مون اینه که تا این مسئول کره‌ای اینجان، ازشون بخوایم که بیمارستان‌های ناتمومون رو هم تموم کنن، فقط بهشون نگیم که ۱۸ ساله بیمارستان ناتموم مونده، چون شما مطمئن باش که وقتی یه کره‌ای این رو می‌شنوه دیگه هیچ‌وقت اون آدم سابق نمی‌شه. البته امیدواریم که این بیمارستان رو به چشم خودمون دیدیم و اگر خدای نکرده قرار شد توش بستری بشیم اندازه ۲۰ تا سفر به کره برامون هزینه نداشته باشه. فقط خیلی به این کره‌ای‌ها سخت نگیرین همه زیرساخت‌های خراب رو هم با هم نشونش ندین، این‌ها روحیه‌شون لطیفه و وقتی قاطی کنن جومونگ درونشون می‌زنه بیرون!

پایان پیام

 

کد خبر : 62731 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=62731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات