روابط عمومی‌ها باید تغییر نگرش دهند

روابط عمومی‌ها باید تغییر نگرش دهند

رییس دفتر رییس‌جمهوری با انتقاد از نگاه غیر روزآمد و عملکرد برخی روابط عمومی‌های دولتی، اظهار کرد: امروز روابط عمومی‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند مانند رسانه ها عمل کنند و حتی خود را رقیب خبرگزاری‌ها می‌دانند؛ حال آنکه روابط عمومی نباید جای رسانه بنشیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمود واعظی در جریان بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در جلسه‌ای که با حضور رییس جهاد دانشگاهی و مدیران این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به حضور پررنگ شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و تاثیرگذاری آنها در جامعه، اظهار کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی به رقیب جدی برای همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها تبدیل شده‌اند؛ چرا که برای هر فردی با تلفن همراه خود و از طریق فضای مجازی و برنامه های ارتباطی مختلفی که در اختیار دارد، به سادگی امکان دسترسی و انتقال اطلاعات فراهم است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش جاذبه کار رسانه‌ها در جامعه، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا از فناوری‌های نوین به خوبی استفاده نمایند. همچنین کارمندان خود را نیز به گونه‌ای آموزش دهند تا از تجربیات گذشته خود برای ایجاد جاذبه برای مخاطبان استفاده نمایند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه برای برخی رسانه‌ها مخالفت با دولت به عنوان یک هدف تعیین شده است، ادامه داد: برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مخالفت با دولت را به عنوان یک هدف برای خود تعیین کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا افرادی صرفا با این خط فکری جذب نمایند و این افراد نیز انگیزه لازم برای کار را داشته باشند. بر این اساس سایر خبرگزاری‌ها که می‌خواهند منصف و فراجناحی عمل کنند می توانند برای جذب مخاطب بیشتر اقدام قابل توجهی انجام دهند.

واعظی تصریح کرد: خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید هر کدام یک اصول کلی و راهبرد فکری را قبول داشته باشند و افرادی که در آن رسانه فعالیت می‌کنند نیز به دنبال تحقق آن خط فکری باشند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در نحوه فعالیت روابط عمومی‌های دولتی، اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای شده که به روابط عمومی‌ها احساسی دست داده که خود را جای خبرگزاری‌ها می‌گذارند. آنها با برپا کردن یک پایگاه خبری احساس می‌کنند که روزانه هزاران نفر به آنها مراجعه می‌کنند و به دنبال رقابت با خبرگزاری‌ها هستند.

روابط عمومی‌ها باید تغییر نگرش دهند

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط روابط عمومی نهادهای مختلف با رسانه‌ها و خبرنگاران، افزود: در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که اخبار تولیدی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت و آنها بنا به صلاحدید خود برای خبر مربوطه تیتر انتخاب و آن را منتشر می‌کردند اما امروز روابط عمومی‌ها اخبار را روی پایگاه‌های اینترنتی خود قرار می‌دهند و به خبرگزاری‌ها اعلام می‌کنند که از آن استفاده نمایند. در این شرایط شاهدیم برخی رسانه‌ها از آن خبر استفاده می‌کنند و برخی دیگر از کنار آن می‌گذرند.

واعظی خاطرنشان کرد: باید از سوی مسوولان اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در این زمینه جلسه‌ای با روابط عمومی‌ها برگزار شود. همچنین من نیز در شورای اطلاع‌رسانی با وزرا درباره ساماندهی وضعیت روابط عمومی‌ها صحبت خواهم کرد. آنها باید نگرش خود را تغییر دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به ۱۹ سال فعالیت خبرگزاری ایسنا در عرصه رسانه‌های کشور خاطرنشان کرد: آنچه که امروز ایسنا در اختیار دارد و باید آن را حفظ نماید ماهیت دانشجویی بودن این خبرگزاری است. ایسنا ۱۹ سال قبل اعلام کرد که خبرگزاری دانشجویان است؛ زمانی این نام معنا پیدا می‌کند که این رسانه ارتباط خوب و منظمی با دانشجویان کشور داشته باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه ایسنا همواره در استفاده از فناوری‌های نوین پیش قدم بوده است، تاکید کرد: امروز ایسنا هم در تهران و هم در استان‌های مختلف کشور صدایی بلند و مخاطبان بسیاری دارد و می‌تواند در شرایطی که برخی پایگاه‌های خبری و رسانه‌های بی‌هویت با فعالیت‌های خود مخاطبان بسیاری جذب کرده‌اند، با امکاناتی که در اختیار دارد و همچنین مقبولیت قابل توجه خود، با بهره‌گیری از نوآوری مخاطبان بیشتری برای خود جذب کند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 60364 ساعت خبر : 2:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=60364
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات