روزنامه‌نگاری بحران در لوس‌ آنجلس

روزنامه‌نگاری بحران در لوس‌ آنجلس

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: کالیفرنیا سومین ایالت بزرگ امریکا بعد از آلاسکا و تگزاس است و لوس‌ آنجلس دومین شهر پرجمعیت بعد از نیویورک. از دوشنبه تا حالا بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های این منطقه در آتش می‌سوزد.

تلفات این آتش‌سوزی تا این لحظه چهل نفر بوده است.

در فیلم مشخص که مردم لوس‌ آنجلس با آرامش از کنار آتش رد می‌شوند و آرام منطقه را ترک می‌کنند. تا امروز ۲۶۰ مدرسه تعطیل شده است و نزدیک به پنجاه هزار نفر در شمال لوس‌ آنجلس تخلیه شده‌اند و بیش از دویست هزار نفر منطقه را ترک کرده‌اند.

محله اعیان‌نشین بل ایر که بسیاری از مجموعه‌داران و هنرمندان به‌نام از جمله بیانسه در آن زندگی می‌کند تخلیه شده است. آتش‌نشانان تابلوهای گران‌قیمت و در عین حال آتش‌زا را از خانه‌های اعیانی خارج می‌کنند.

روزنامه‌نگاری بحران در لوس‌ آنجلس

مقامات محلی با اعلان بالاترین درجه هشدار یعنی وضعیت بنفش صادقانه می‌گویند که آتش‌سوزی به علت باد شدید از کنترل خارج است و تا سه روز آینده با همه تلاش‌ها، آتش کنترل نخواهد شد. بی‌بی‌سی خبر داده است رئیس بخش رسیدگی به آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا به خبرنگاران گفته است که “چنین باد شدیدی هیچ راهی برای مقابله با آتش باقی نمی‌گذارد.” به گزارش یورو نیوز گسترش و توسعه کالیفرنیا باعث جذب جمعیت بیشتر شده و بنابراین خانه‌های مسکونی به جنگل نزدیک‌تر شده‌اند و این اتفاق کار امداد را سخت کرده است و باعث از بین رفتن خانه‌های بسیاری شده است.

کالیفرنیا تابستانی خشک را پشت سر گذاشته است و جنگل‌های منطقه مستعد چنین آتشی بوده‌اند. مخالفان ترامپ آتش‌سوزی لوس‌ آنجلس را به تغییر اقلیم ربط می‌دهند و مواضع ترامپ را در این خصوص نقد می‌کنند.

از این آتش‌سوزی به عنوان مرگ‌بارترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا نام برده می‌شود. جری براون فرماندار کالیفرنیا پس از بازدید از مناطق آسیب‌دیده در شهر سانتارزا گفت: این واقعا یکی از بزرگترین تراژدی‌هایی است که کالیفرنیا با آن روبرو شده است. وسعت خرابی‌ها و نابودی‌ها غیرقابل باور است. اتفاق وحشتناکی است که هیچ کس نمی توانست تصور کند.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 59734 ساعت خبر : 11:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59734
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات