مسئله ۵ لیتری در زلزله تهران

مسئله ۵ لیتری در زلزله تهران

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: با زلزله نمی‌شه شوخی کرد اونم وقتی جون۱۳ میلیون آدم در میونه، اما رفتارهای مردم رو می‌شه همیشه نقد کرد، هجوم با مخزن‌های ۵ لیتری واسه اونهایی که پروژه فرار از تهران رو تو سر داشتن شاید معقول به نظر برسه اما اونهایی که بیست تا ۵ لیتری تو دستشونه که یه روزی یه جایی شاید بفروشنش رو آدم نمی‌دونه کجای دلش بذاره.

زلزله تهران همیشه سوژه خبری خوبی بوده برای همینه که سایت‌ها سعی می‌کنن اخبار ترسناک‌تری از اون ارائه بدن، یه ژانری بین رسانه‌ها به‌وجود اومده تو این مایه‌ها که ” کی مردم رو از زلزله بیشتر می‌ترسونه؟ ما! ما! ما!” همیشه وحشت باعث می‌شه تصمیمات عجیبی بگیریم تا قبل از اینکه اون وحشت باعث بشه مغزمون هنگ کنه، خلٲهای آموزش رو پر کنیم همه اون خلٲهایی که به اسم نترسوندن مردم روش سرپوش گذاشتن. تبدیل تهدید به فرصت فقط اونی که بعد از زلزله پتوی گلبافت به مردم می‌فروخت، یعنی با این هوش اقتصادی جا داشت تو گوگل جذب بشه اونم تو بخش تبلیغات. خلاصه زلزله دیشب بیشتر اینکه مردم رو بتروسونه باعث رونق بازار سلفی و دیدار با در و همسایه تو پارک پایین خونه بود، نکاتی درباره پیدا کردن مثلث حیات و اینکه چه‌جوری زیر آوار دووم بیاریم رو همه خوندیم اما ترجیح دادیم کل دیشب رو صرف سلفی با زلزله کنیم.

مسئله ۵ لیتری در زلزله تهران

بالاخره همه‌مون یه “جدیدی” درون داریم که گاهی بد موقع ولی به‌ هوای سلفی گرفتن بیرون میاد! با این اوضاع پاوربانک‌ها بیشتر به کمک مردم بعد از زلزله میان اون‌هم نه برای یه تماس به‌موقع برای فرستادن عکس و فیلم. البته اگرچه این هم یه‌نوع اطلاع‌رسانیه؛ فقط جسارتاً اون کنسرو و لباس گرم و آب‌معدنی وسوت رو هم تو کوله‌ت بذار، فقط دنبال شارژر و لپتاپ و پاوربانکت نباش… به اینجا که می‌رسیم همیشه می‌گیم خدا اون روز رو نیاره، واقعیت اینه که ما مردم و مسئولین جرئت نمی‌کنیم به جلوتر از این نقطه فکر کنیم واسه همینه که شب زلزله هم جوجه می‌زنیم و عقب نمی‌کشیم!

پایان پیام

عکس تزئینی است.

کد خبر : 63320 ساعت خبر : 1:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات