کنسرت ۱۱۰سال موسیقی ایرانی

کنسرت ۱۱۰سال موسیقی ایرانی

گروه موسیقی ایرانی وارنگ روز چهارشنبه هشتم آذرماه ساعت ۲۰ درفرهنگ‌سرای  ارسباران به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از  روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، در این کنسرت که با عنوان «۱۱۰ سال موسیقی ایرانی- (۱۲۲۰-۱۳۳۰ ه.ش)» برگزار می‌شود، قطعاتی ازعلی اکبر شیدا (دل شیدا)، درویش‌خان (مارش ماهور)، عارف قزوینی (دل هوس)، مرتضی نی داود (آتش دل)، ابوالحسن صبا (نغمه ترک)، روح‌الله خالقی (حالا چرا)، مجید وفادار (بگو کجایی)، علی تجویدی (سنگ خارا)، فرامرز پایور(گفتگو)، حسین دهلوی(سبکبال)، همایون خرم (شهزاده رویا) و پرویز مشکاتیان (ضربی شور) اجرا می‌شود.

کنسرت ۱۱۰سال موسیقی ایرانی

در این کنسرت امیر حسن‌زاده رهبری ارکستر و تنظیم قطعات و مهدی جعفرزاده اجرای آواز را برعهده دارند.

 تهیه بلیت این اجرا از طریق مراجعه به سایت ایران کنسرت به آدرس: www.iranconcert.com امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

کنسرت به یک اجرای زنده (معمولاً موسیقی) در مقابل عده‌ای تماشاگر گفته می‌شود. اجرای یک کنسرت می‌تواند به وسیله یک گروه، مانند یک ارکستر انجام گیرد.

کنسرت‌ها از دسته رسانه‌های حضوری هستند و از نظر تأثیرگذاری در مباحث پیام رسانی و تبلیغات در رده بالایی از توجهات قرار دارند.

کنسرت‌ها همانند همایش‌ها و کنگره‌ها از جمله گردهمایی‌های هدفدار محسوب می‌گردند که بخش مهمی از هدف آن‌ها ایجاد شادی در مخاطبان است.

میزان تأثیرگذاری این رسانه به دلیل آنکه روحیه مخاطبان آن در سطح بالایی قرار دارد و همگی آنها در شادی و نشاط هستند، پیام‌ها به سرعت و با دقت توسط ایشان جذب می‌گردد.

گروه موسیقی (انگلیسی: Musical ensemble) که گروه موزیکال هم گفته می‌شود، گروهی است با نامی مشخص از افراد که ساز می‌نوازند یا هم‌خوانی می‌کنند.

نوع گروه به تعداد نوازندگان، نوع ساز و نوع موسیقی بستگی دارد. برخی از گروه‌های موسیقی منحصراً از ساز استفاده می‌کنند مانند چهارنوازی جاز و ارکستر و برخی دیگر، فقط از خواننده تشکیل شده‌اند مانند گروه کر.

در موسیقی پاپ و موسیقی کلاسیک، هم از ساز و هم از خواننده استفاده می‌شود. در موسیقی کلاسیک، در سه‌نوازی یا چهارنوازی، اصوات موسیقایی یک ساز را با چند خانواده سازی، درهم می‌آمیزند (مانند پیانو، سازهای زهی و سازهای بادی). گاهی نیز تنها از یک خانواده سازی بهره می‌برند (مانند کوارتت زهی یا پنج‌نوازی بادی).

برخی گروه‌ها مانند ارکستر از خانواده‌های سازی متنوع و گسترده‌ای بهره می‌برند. برای مثال از بخش سازهای بادی، سازهای بادی برنجی، سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای استفاده می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 58313 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58313
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات