ایران به هیبریدی نیاز دارد

در حال حاضر خودروهای هیبریدی در کشور ما بین ۱۵۰ میلیون تومان تا بالای یک میلیارد قیمت دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در کشور ما تنها تصمیمی که درباره آلودگی هوا گرفته می‌شود تعطیلی است. یعنی نمی‌دانم جریان چیست که مسئولین چنین ارادت خاصی به تعطیل کردن دارند. اگر این‌طور نبود تعرفه واردات خودروهای هیبریدی افزایش نمی‌یافت. این تصمیم واقعا هیچ توجیه منطقی ندارد.

اگر واقعا مسئولین دغدغه آلودگی هوا را دارند خب الان موقع آن است حرکتی از خودشان نشان بدهند نه این‌که در خلاف جهت حرکت کنند. در حال حاضر خودروهای هیبریدی در کشور ما بین ۱۵۰ میلیون تومان تا بالای یک میلیارد قیمت دارند. خودروهای هیبریدی با مصرف برق در سرعت‌های پایین و ترافیک و مصرف بنزین در سرعت بالا می‌توانند تاثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشند.

البته یک مقام مسئول محترم با برعکس متوجه شدن ویژگی این خودروها فرموده‌اند که این‌ها تاثیری بر آلودگی هوا ندارند. یکی نیست بگوید اگر واقعا تاثیری ندارند چطور است که کشورهایی که چند برابر صنعت ما صنعت دارند و برای خودشان قطبی در صنعت دنیا به حساب می‌آیند نصف مشکلات ما را هم ندارند؟

وضعیت آلودگی هوا در کشور ما به مسئله‌ی حادی تبدیل شده است که باید با همین راه حل‌های علمی جلوی پیشرفت ان را گرفت. تا کجا باید ادامه پیدا کند بلکه مسئولین قضیه را جدی بگیرند خدا می‌داند اما حالا که وضعیت چنین است حداقل ما به خودمان رحم کنیم و رعایت اصول را جدی بگیریم.

پایان پیام

کد خبر : 69863 ساعت خبر : 11:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69863
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات