تزریق نشاط باید در اولویت جشنواره قرار بگیرد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از جشنواره تئاتر فجر تزریق نشاط به جامعه را از وظایف جشنواره تئاتر فجر دانست و گفت: باید تلاش کنیم مردم را بانشاط‌تر کنیم و این کاری است که از جشنواره تئاتر فجر برمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری و هیات همراه با حضور در دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن در جریان آخرین تحولات و مسائل مربوط به جشنواره قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استماع گزارش دقیق مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و فرهاد مهندس‌پور دبیر جشنواره و سایر مدیران جشنواره درباره کارهای صورت گرفته در جشنواره تئاتر سی‌وششم، با تاکید بر اهمیت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بعنوان بزرگ‌ترین جشنواره تئاتری کشور، نکاتی را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم تئاتری به مسئولان جشنواره توصیه کرد.

سیدعباس صالحی در این دیدار با بیان اینکه ایجاد فضای شاد و پر نشاط در جامعه از کارهایی است که می‌توان از طریق فرهنگ و هنر در جحامعه ایجاد کرد، گفت: یکی از وظایف ما این است که سعی کنیم هر قدر می‌توانیم مردم را بانشاط‌تر کنیم و جشنواره تئاتر فجر هم از جمله رویدادهایی است که باید به این مسئله توجه بیشتری بکند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اتفاق‌های ناگواری همچون؛ زلزله کرمانشاه و حادثه نفتکش سانچی که در این مدت فضای عمومی جامعه را متاثر کرده، افزود: با توجه به اینکه زخم این اتفاق‌های اجتماعی هنوز در دل مردم باقی مانده جشنواره تئاتر فجر در همین زمان اندکی که دارد باید تمام سعی خود را برای تزریق نشاط به جامعه انجام بدهد واین کاری است که از عهده جشنواره تئاتر فجر برمی‌آید.

صالحی همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی اتفاق‌های مربوط به جشنواره در میان کابینه و اعضاء هیات دولت، از مسئولان جشنواره خواست در فرصت باقی مانده در این زمنیه دعوت‌های لازم را از وزرا انجام بدهند.

وزیر ارشاد در پایان با تاکید بر این موضوع از مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و فرهاد مهندس‌پور دبیر جشنواره خواست در همین فرصت باقیمانده هم تلاش کنند تا جشنواره برنامه‌های مشخص و دقیقی با این رویکرد و سمت‌وسو داشته باشد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با صحه گذاشتن بر این نگاه با ارائه گزارشی تفصیلی اعلام کرد که این رویکرد از ابتدا در سیاست‌های جشنواره تئاتر فجر لحاظ شده و قول داد با همکاری دبیرخانه در همین مدت و حتی پس از جشنواره نیز در ترویج آن بکوشد.

پایان پیام

کد خبر : 73081 ساعت خبر : 3:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73081
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات