خدا را شکر دانش‌آموزان گل می‌کشند

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: خبر رسیده که قرار است درسنامه پیشگیری از اعتیاد برای کلیه معلمان مقاطع ابتدایی، متوسطهٔ اول و دوم توزیع شود و معلمان موظف هستند این کتاب را که مصوبهٔ آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر است را تدریس کرده و چند دقیقه از وقت خود را در کلاس‌های درس به آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد اختصاص دهند.

خدا را شاکرم که همچنان اتاق‌های فکر مسئولین دایر است و تمام جَهد خود را به کار گرقته‌اند و لحظه‌ای دست از تدبیر و مآل اندیشی نمی‌کشند. خوب! یکی دیگر از مشکلات این کشور با توزیع درسنامهٔ پیشگیری از اعتیاد برای مقاطع ابتدایی حل شد. جسارتاً به نظرتان یکم زود نیست!؟ احساس نمی‌کنید دانش آموزان ابتدایی حال و هوای دیگری دارند!؟ اصلاً خود شما در دوران ابتدایی فرق بینِ سیگار و نِی را می‌فهمیدید!؟ نه واقعا می‌فهمیدید!؟ فکر نمی‌کنید آموزشِ شما آن‌ها را به سمت آشنایی بیشتر مواد مخدر سوق می‌دهد!؟

ذکر نموده‌اید: تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آموزش و پرورش به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد. ۰۰۰» ۰۰۰» ۰۰۰» ۱۰ میلیار تومان برای طرحی که اصلاً ضرورتی ندارد! فقط ما کم بود مدارس نداریم؟ یعنی الان همهٔ فرزندان این کشور راحت و آسوده تحصیل می‌کنند و فقط درسنامهٔ پیشگیری از اعتیادشان کم بود!؟ تمام مدارس فرسودهٔ ما بازسازی شد!؟ دیگر نیازی به خیرین مدرسه ساز نداریم!؟ آقایان مسئول از مدارس تخریب شدهٔ کرمانشاه چه خبر!؟ راستی از مدارس ویران شدهٔ کوهبنانِ کرمان خبری دارید!؟ فصل سرماست مدارسِ شهرستان‌ها ایمنند!؟ یا باز هم شاهد اتفاقات ناگوار خواهیم بود! درضمن احساس نمی‌کنید ۰۰۰» ۰۰۰» ۰۰۰» ۱۰ تومان رقمی درشت است که می‌تواند مرحمی برای سیستمِ کهنه و فرسودهٔ آموزشی ما باشد!؟ از این ۰۰۰» ۰۰۰» ۰۰۰» ۱۰ تومان‌ها خیلی خیلی داریم که بدون ذره‌ای فکر و زمان سنجی دارد تبذیر می‌شود.

آخِر هر طرحی که به ذهنِ مبارکتان خطور کرد که نباید اجرایی شود قدرت فکرمان کجاست!؟

در جایی دیگر از خبر اظهار فرموده‌اند آموزش‌ها به سمت هشدار نسبت به خطرات «گُل» سوق پیدا کرده است که شیوع بیشتری یافته است.

شیوع بیشتری یافته است!؟ انصافاً چند درصد از دانش آموزان ما «گُل» را می‌شناشند!؟ الحقُ والانصاف آمار دقیق دارید!؟ یعنی شما رفته‌اید تک به تک تحقیق کرده‌اید و دیده‌اید مصرف «گُل» در این مقاطع بیشتر است!؟ در ابتدایی!؟ در اول متوسطه!؟

این بخش از خبر که شاهکار است: اما اکنون شیشه پایین‌تر آمده است و «گُل» و «حشیش» که خطراتش به مراتب کمتر از «شیشه» است جایگزین شده است. خطر‌شناسی بین مخدر‌ها آن هم در آن سنین!؟ مواد مخدر در کل خطرناک و وحشت آفرین است ربطی هم به نوعش ندارد، مطمئنید تحقیقاتتان برای همین گروه سنی بوده است!؟ یعنی ما الان تمام تمرکزمان روی معرفی بیشتر «گُل» و «حشیش» به دانش آموزان بگذاریم!؟ بچه‌ها «شیشه» را نشناسد خطری ندارد!؟ می‌گویم این یک قلم را هم در کتاب می‌کنجاندید، کتابی کامل و جامع عرضه می‌نمودید که فردا روزی اگر نتیجه نداد، نگویید بخاط اجتناب از معرفی «شیشه» این طرح شکست خورد، کار است دیگر احتیاط شرط عقل است، نه!؟

پایان پیام

کد خبر : 71028 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71028
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات