مسجد تاریخی میل‌لی تبریز بازسازی و مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت و بازسازی مسجد تاریخی میل‌لی تبریز با مشارکت اداره‌کل  اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مسجد تاریخی میل‌لی تبریز، از مساجد مهم تبریز، مربوط به دوره افشاریه است که با توجه به واقع‌شدن تبریز در مسیر جاده ابریشم، محل وحدت شیعیان، اهل تسنن و کلیمیان بوده‌ است. بنابر شواهد موجود، بنای تاریخی این مسجد، مربوط به سال‌های پس از دوره صفوی و زمان حکومت نادرشاه افشار است.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در خصوص اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تخریب غیرمسئولانه و تخطی بر اراضی مسجد تاریخی میل‌لی تبریز که در خیابان دارایی دوم واقع شده است، اظهار کرد: «بازدیدهای کارشناسی‌های توسط کار‌شناسان میراث‌فرهنگی استان انجام شده است و در حال تهیه طرح مرمت برای بازسازی و احیای این بنای تاریخی هستیم.»

آبدار با اشاره به بازدید استاندار در مورخ ۲۲ دی از این مسجد عنوان کرد: «در این بازدید مقرر شده است پس از ارائه طرح مرمت از سوی معاونت میراث‌فرهنگی استان، عملیات بازسازی و احیای این مسجد توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زیر نظر کار‌شناسان میراث فرهنگی آغاز شود.»

آبدار در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر تنها دو ستون سنگی و بخشی از جرز این مسجد باقی مانده است، با این حال عرصه این مکان تاریخی محسوب می‌شود. بر همین اساس هرگونه اقدام بر ورود به محدوده تاریخی باید براساس طرح مصوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام شود.»

پایان پیام

کد خبر : 72323 ساعت خبر : 9:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=72323
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات