آتش سوزی تالاب گندمان مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: آتش سوزی تالاب گندمان که از ساعت ۱۸ دیروز سه شنبه ۱۲ دی ماه آغاز شده بود، حوالی ۸ صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، شهرام احمدی فارسانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری درباره آتش سوزی تالاب گندمان با اعلام اینکه آتش سوزی از ساعت ۱۸ دیروز سه شنبه ۱۲ دی آغاز شد، گفت: از آنجایی که در فصل سرما قرار داریم، علت آتش سوزی نمی تواند طبیعی باشد و بررسی برای کشف علت آتش سوزی ادامه دارد.

احمدی اشاره ای هم به حضور و همکاری منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی، امام جمعه گندمان، بخشدار، مدیریت بحران استان و استانداری از ساعات اولیه آتش سوزی داشت و افزود: با توجه به احیاء موفق تالاب طی چند سال گذشته و آبگیری بیش از ۹۰ درصد تالاب، تنها پوشش گیاهی خارج از آب تالاب دچار حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه آتش سوزی ۸ صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه مهار شد، افزود: بن گیاهان که در آب قرار داشت، یخ زده و ساقه هایی بیرونی دچار آتش سوزی شده بود و همین موضوع دسترسی به آتش و مهار آن را دشوار می کرد اما با همکاری خوب محیط بان ها، مسئولان و مردم محلی، نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و آتش نشانی، عملیات اطفاء صبح امروز با موفقیت به پایان رسید.

وی ضمن تاکید بر سطحی بوده آتش سوزی تالاب گندمان، تصریح کرد: به همین دلیل تلفات یا آسیب به حیات وحش در تالاب مشاهده نشد.

به گفته احمدی، میزان دقیق مساحت خسارت دیده تالاب گندمان از آتش سوزی شب گذشته در حال بررسی است.

تالاب گندمان تالابی در نزدیکی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری است. گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری در ایران قرار دارد و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است.

پایان پیام

کد خبر : 67735 ساعت خبر : 5:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67735
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات