آنتی بیوتیک‌ات را قورت نده

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: «مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی ۵ برابر اروپا و رتبه ۲۰ مصرف جهان که نیمی از همین هم غیرضروریه و عوارضش هم هزینه ۱۰۰ برابری درمان پس از مقاومت بدن به آنتی‌بیوتیکه.»

جا داره از همین تریبون از همه اونهایی که ما رو تو زدن رکورد دنیا اون‌هم ۱۶ برابر بیشتر، تشکر کنیم. از بحران‌هایی مثل آلودگی هوا و ویروس‌های جدید که ما رو تبدیل به خوره‌های آنتی‌بیوتیک کرده، از محصولات تقلبی که باعث می‌شه گونه جدیدی از بیماری‌ها رو داشته‌باشیم و اولین عکس‌العملمون در برابر این گونه جدید همین آنتی‌بیوتیک‌هاست. از نظام سلامت و ناهماهنگی بیمه‌ها که به جای سروسامون دادن هزینه‌های درمان توپ رو تو زمین بیمار می‌اندازن، از داروهایی که روی کاغذ برای درمان بیماری قراره به‌کار برن و در عمل دارونمایی بیش نیستن.

پیشنهادمون هم اینه که به‌جای اینکه بیایین سینه‌ها را کینه‌ها پاک کنیم خانه‌ها را از آنتی‌بیوتیک‌ها پاک کنین، چون ظاهراً صاف کردن قلبت با آدم‌ها سخت‌تر از پاک کردن کشوی داروها از داروها شده‌، از همه اونهایی هم غر نمی‌زن و راهکار می‌دن هم تشکر می‌کنیم، چون خود من الان نمی‌دونم این ۲۰ کیلو آنتی‌بیوتیک رو باید کجا تحویل بدم که مواد سمی تولید نکنه و باعث بهم خوردن اکوسیستم هم نشه و در درازمدت کاسه کوزه‌های آلودگی زمین و هوا رو سر بنده نشکنن.

اگر نهادی، ارگانی جایی آمادگی داره یه طرح ضربتی بذاره و مردم این آنتی‌بیوتیک‌های اضافه رو تحویلشون بدن و برگردن به همون عرق‌نعنا و چای نبات و شلغم و عسل خودمون که تجویز سنتی همه بیماری‌هاست. یعنی شما از تومور غده هیپوتالاموس تا سندرم آدیسون رو بگیری، یکی تو خونواده‌ات پیدا می‌شه که این بسته رو برات تجویز کنه. از همه اونهایی هم که به کمپین نه به مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک پیوستن تشکر می‌کنیم، با اجازه پُست‌هاشون رو شئر می‌کنیم!

پایان پیام

کد خبر : 64712 ساعت خبر : 6:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64712
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات