از راه خیابان هیچ پاسخی نمی‌آید

در لرستان و دیگر استان‌های محروم باید سمن‌های بیشتری داشته باشیم. از راه خیابان هیچ پاسخی نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اما اگر دقیق و درست به آن نگاه کنیم همین سمن‌ها یکی از راه‌هایی است برای مطالبه حقوقی که فکر می‌کنیم ضایع شده است. چرا که سمن‌ها پل ارتباطی هستند بین افراد جامعه و سازمان‌های دولتی، چون اگر کسی باشد که به ما یاد دهد از راه درست و صحیحش حقوق‌مان را بخواهیم جلوی خیلی از اتفاق‌های بد گرفته می‌شود.

نمونه اتفاق بد همین اتفاقی که در تظاهرات خیابانی اخیر افتاد و باعث ایجاد ناآرامی در جامعه شد. واقعیت این است هربار با اتفاقاتی از این دست عده‌ای جوان قربانی می‌شوند بدون آن که کسی هم توجهی به مطالبات مردم کند؟ چرا؟ چون مطالبات از راه صحیح مطرح نشده است.  نرخ بیکاری استان لرستان ۱۳.۱ درصد است و به گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه لرستان ۷۰ هزار نفر در استان لرستان بیکار هستند. پس حق جوانان لرستانی است که از دولت انتظار داشتن یک شغل مناسب داشته باشند اما باور کنید از راه خیابان هیچ پاسخی نمی‌آید.

فعالیت ۳۵۸ سازمان مردم‌نهاد در لرستان

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر سمن‌های استانداری لرستان گفت: در حوزه نیکوکاری و امور خیریه ۱۲۰ سمن، در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری ۷۲ سمن، در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ۴۲ سمن، در حوزه ورزش ۱۱ سمن، در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی ۲۰ سمن و در حوزه بهداشت و درمان ۱۲سمن در سطح استان وجود دارد. خنجری اضافه کرد: سمن های موجود در حوزه امور بانوان ۱۱ و در حوزه عمران و آبادانی استان ۱۴ مورد هستند و در حوزه های مذهبی نیز حدود ۷۰ سمن در استان مشغول فعالیت هستند.

نهضت ایجاد سمن

باید یاد بگیریم با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و فعالیت در آن‌ها موضوعات را مطرح کنیم و پیگیر آن‌ها باشیم. قطع به یقین دولت هم برای درخواستی که در چارچوب قوانین دولتی ارایه شود پاسخی خواهد داد. در لرستان و دیگر استان‌های محروم باید سمن‌های بیشتری داشته باشیم. سمن‌ها در سال‌های گذشته به‌ویژه در حوزه محیط زیست و حوزه آسیب‌های اجتماعی کارهای بزرگی در کشور انجام داده‌اند. اگر بتوانیم در هر شهری چند سمن قوی ایجاد می‌کنیم اوضاع آن شهر در طول یک سال عوض می‌شود. پس یکی از راه‌های مطالبه حق این است که یک سارمان مردم‌نهاد ایجاد کنیم.

برای آگاهی از تشکیل سازمان مردم‌نهاد اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 68129 ساعت خبر : 7:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات