انتقاد نماینده اصولگرا از سانسور در صداوسیما

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در صداوسیما همه چیز را سانسور کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز عنوان کرد: نا‌آرامی‌های روزهای اخیر بحث جناحی و شبیه مباحث سیاسی که در ابتدای حوادث ۸۸ وجود داشت، نیست. حوادث سال ۸۸ در ابتدا سیاسی و جناحی بود. یک سری اعتراضات و توهمی برای عده‌ای پیش آمده بود که مثلا در انتخابات تقلب شده است. البته بعداً هم مشخص شد، مستندی در این خصوص وجود ندارد. اگر چه آن اعتراض‌ها در ابتدا سیاسی بود اما در ادامه به مسیر ساختارشکنی منحرف و از بیرون هدایت و از دست سیاسیون هم خارج شد. به دست عناصر ضد انقلاب و سرویس‌های بیگانه افتاد اما اعتراض‌های این روزها آن گونه نیست. شروع آن ارتباطی با جریان‌های سیاسی ندارد. طی ماه‌های گذشته به صورت پراکنده تجمعاتی تشکیل شد و در روزهای گذشته ادامه آن تجمعات اعتراضی زمینه‌ای شد که با ورود افراد ناآرام و ماجراجو، اعتراض مردم منحرف شد. عناصر بیگانه و منافقین که در هر شرایطی آماده سوء‌استفاده از اوضاع هستند، فعال شدند و به نوعی هدایت آن از عهده برگزارکنندگان خارج شد؛ هدایت آن به دست شبکه‌های برون‌مرزی افتاد.

وی تصریح کرد: بحث اصلی اینجاست که باید حساب مردمی را که مشکل و انتقاد دارند، از حساب دشمنان این نظام و افراد ضد انقلاب جدا کنیم. باید تجمعات صنفی به این مسیر کشیده نشود. آقای رئیس‌جمهور هم طی روزهای گذشته در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند. انتظار ما هم از خود دولت است. دولت باید بستری را فراهم نماید این تجمعات صنفی در مسیر قانونی خود قرار بگیرد و حرف‌شان شنیده بشود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه افزود: بخشی از معترضان را مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تشکیل می‌دادند. بخشی دیگر بازنشستگان صندوق فولاد بودند. بخشی هم نسبت به بیکاری اعتراض داشتند یا نگرانی‌هایی در خصوص گرانی‌های آینده داشتند، در این اعتراضات دست به دست هم دادند. خود دولت باید کمک کند و این اعتراض‌ها به سمت تجمعات صنفی و قانونی هدایت شود. تشکل‌های صنفی درست شود و آن تشکل‌ها بیایند و حرف اصناف و مردم را منتقل کنند. حتی خود نمایندگان مجلس می‌توانند سخنگوی مشکلات مردم باشند. تشکل‌های مدنی بسیاری در کشور داریم از شوراهای اسلامی شهر و روستا گرفته تا تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها. همه اینها جاهایی است که اعتراضات می‌تواند مسیر قانونی را طی کند. دولت هم که می‌گوید باید شرایط را برای شنیدن حرف مردم مهیا کنیم. خود دولت هم بستری را ایجاد کند برای شنیدن صحبت‌های مردم و عزمی جدی برای حل مشکلات داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بخش‌هایی تلاش کردند در مقابل اعتراض‌ها رفتار خوبی داشته باشند و بخش‌هایی دیگر رفتارشان خوب نبود. وقتی یک مقام دولتی با صراحت می‌گوید که تمام شاخص‌های اقتصادی مثبت است و غیر از یکی دو تا کالا، چیزی گران نشده است، احساس مردم در این خصوص چیست؟ مردمی که رکود و بیکاری را در جامعه می‌بینند، چه قضاوتی می‌کنند؟ همین صحبت‌هاست که بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما هستند. مردم به نظام اعتماد دارند. هر چه این اعتماد مخدوش بشود، نتیجه‌اش همین نارضایتی‌هاست که می‌تواند به اغتشاش منجر شود که در نهایت موجب بهره‌برداری دشمنان نظام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ما باید سرمایه اجتماعی نظام را حفظ کنیم. وقتی مسئولی می‌گوید ما هیچ مشکل اقتصادی نداریم، مردم که با او هم‌نظر نیستند، می‌بینند رکود وجود دارد. در بدنه اجتماع، کسب و کارهای کوچک، بنگاه‌های اقتصادی کوچک رکود حاکم است. آمده‌اند فروش نفت شرکت‌های بزرگ را مبنای محاسبه رشد اقتصادی ۶ درصدی قرار داده‌اند اما بدنه جامعه، رکود و بیکاری وجود دارد که موجب شده روی معیشت و سطح اقتصادی مردم، تأثیر مستقیم بگذارد. تبعیض هم که هست. در پرداخت حقوق‌ها شاهد تبعیض هستیم. بعد همه این موارد را نادیده می‌گیرند و طوری صحبت می‌کنند که مشکل اقتصادی نیست.

فولادگر در خصوص ارزیابی خود از نقش صداوسیما را در غیاب شبکه‌های اجتماعی که در شرایط فعلی مسدود هستند، اظهار داشت: صداوسیما باید بتواند نقش خوبی ایفاد کند؛ بلاخره رسانه ملی است. باید به گونه‌ای رفتار کند که هم مردم احساس کنند مسائل به درستی بیان می‌شود و هم این که یک نهاد حاکمیتی است و باید به نحوی گام بردارد که در جهت حفظ منافع و امنیت ملی باشد. این دیدگاهی که در خصوص صداوسیما وجود دارد مبنی بر این که نمی‌توانند نقش شبکه‌های اجتماعی را بازی کنند، قبول ندارم. در صداوسیما نمی‌توان همه مسائل را عریان و شفاف بیان کرد ولی این که همه چیز را سانسور کنند هم نمی‌شود. بایستی مشکلات بیان شود. حالا ممکن است به دولت یا قوه قضائیه یا مجلس هم بربخورد. باید سعه صدر داشته باشیم و اگر مشکلات با نظر کارشناسی مطرح شد، بپذیریم.»

پایان پیام

کد خبر : 67700 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67700
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات