اکنون زمان وحدت و انسجام و کمک به مسئولان است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اکنون زمان وحدت و انسجام و کمک به مسئولان برای حل مشکلات است، البته وحدت حول امام جامعه تعریف می‌شود و نه اینکه هرکسی سهم خواهی کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از فارس، علی کیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴ دی‌ماه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به دلیل اعتماد به جوانان و دانشجویان، گفت: با سئوالاتی سخنان خود را شروع می‌کنم سوالاتی که با آشوب‌های اخیر و البته پاسخ امت حزب الله در ۱۳ دی برایم برجسته تر شده و اندیشه خود را در جواب آن با شما مردم عزیز در میان می‌گذارم و تمام سعیم این است که از حق و انصاف دور نشوم.

وی ادامه داد:  عدالت اجتماعی مورد نظر انقلاب اسلامی چه شد و کی قرار است به آن برسیم؟ تامین دنیا و آخرت در کنار هم که وعده قرآن و اسلام است کی محقق می‌شود و مشکل از کجاست؟ استقلال کامل اقتصادی و فرهنگی که شعار انقلاب بوده با چه مشکلی مواجه است و کی محقق می‌شود؟ روش‌ها و روندها در کل بدنه نظام کی کاملا اسلامی می‌شود و مشکل اینکه نمی‌شود چیست؟ آیا نعوذ بالله دین مبین توقف و بن بستی دارد یا مشکل از من طلبه و دانشجو و حوزه و دانشگاه است؟ و آیا در برابر تحریم و فشار اقتصادی، فقط مردم باید تحمل کنند؟ چقدر باید تحمل کنند؟ آیا با توجه به این همه منابع طبیعی خداداد و این همه جوان تحصیل کرده و آماده کار راهی برای برون رفت وجود ندارد؟

کیان تصریح کرد: مردم گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌هایی دارند که هر بار می‌خواهند آن را به گوش مسئولین برسانند با سوء استفاده دشمنان و ضد انقلاب مواجه می‌شوند و نجیبانه آن را به وقت دیگر موکول می‌کنند ولی آیا مسئولین ما نباید حرف‌های مردم را بشنوند؟

وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات مردم کشور، تصریح کرد: خداوند در ابتدای انقلاب با تحولی که به واسطه وجود امام و فداکاری شهیدان در قلب‌ها پدید آورد پایه اصلی عدالت اجتماعی را که محبت و دگر خواهی در میان مردم است را به ما هدیه داد. سوال اساسی آن است که چرا نتوانستیم آن را حفظ کنیم.

این فعال دانشجویی گفت: دانشجوی نسل دومی که به قضایای انقلاب می‌نگرد، سال‌های اول انقلاب برایش روشن است. عده‌ای جلوی رای مردم و قانون اساسی و خط نه شرقی و نه غربی ایستادند و با بصیرت امام و تبعیت امت و هزینه سخت شهدای ترور در سال ۶۰، زمینه به ظهور رسیدن ارزش‌های اصلی انقلاب فراهم شد که پیروزی‌های جبهه، معنویت و خودباوری جوان‌ها و پیوند عمیق مردم با مسئولین از آن جمله است.

بنده به دنبال دلیل تأخیر در رسیدن به آرمان‌ها هستم

وی ادامه داد: بنده به دنبال دلیل تاخیر در رسیدن به آرمان‌ها هستم. بنده به دنبال جواب این سوالم که کی قرار است به درجات بالا و ملموس پیشرفت و عدالت برسیم. من معتقدم علاوه بر دشمنی دشمنان که به جهت تراز جهانی انقلاب ، همه ابرقدرت‌ها و شیاطین جهانی هستند و جنگ تحمیلی و تهاجم همه جانبه فرهنگی و اقتصادی، مشکلی در داخل و خود ماها وجود دارد که باید حل شود. اول خواص و نزدیکان نهضت و سپس مردم.

کیان تاکید کرد: دانشجوی نسل دومی اینگونه می‌فهمد که عده ای از همراهی با امام خسته شدند و دو انحراف اساسی در آنها پدید آمد. یکی رو آوردن به زخارف دنیا و یکی تخلف از تصمیمات صریح و توصیه‌های تکرار شونده و اصلی امام(ره) و این ناشی از سست عنصری آنها بود. آنها خسته بودند و مردم را خسته می‌خواندند. ولی مردم خسته نبودند و اکنون هم نیستند بلکه گله مندند و گله مندیشان هم از همان انحرافات از حق است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: وقتی بچه‌های این مردم در حال جنگ با دشمن بودند، آنها فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستادند و بر سر اینکه فرش قرمز برایشان پهن شود یا نه چانه می‌زدند. خبر اینگونه رفتارها و مسائل وقتی به جبهه‌ها می‌رسید، چه بر سر روحیه رزمندگان می‌آورد، بماند. البته کوره داغ جنگ و عظمت امام خیلی اجازه بروز و ظهور این روحیات را نداد، اما حرف گوش نکردن‌ها و صلاح ندانستن‌ها شروع شد. همه می‌دانند که بیت الغزل تکرار شونده سخنان امام(ره) مبارزه با آمریکاست، ولی در میانه جنگ ناگهان، مشاور امنیت ملی آمریکا در فرودگاه مهرآباد پیدا شد و آن قضایا اتفاق افتاد.

کیان ادامه داد: موضوع ورود افراد غرب‌زده به وزارتخانه‌ها از همان موقع آغاز شد و کسانی وارد شدند که مثلا پدر آیت‌الله هم به خاطر ورودشان اعلام خطر کرد و نگران بود. موضوع قهر نخست وزیر آن زمان و محصور این زمان معروف است، البته قهر را عده‌ای به نام کسی می‌دانند که این روزها به جای پاسخگویی، مخالف خوان شده و اگر زمانی فکر می‌کرد که تا نزدیکی خیمه معاویه رسیده، اکنون مدعی انتقاد است و به سبک آنها که در مقابل شاه‌های فاسد تحصن می‌کردند تحصن می‌کند. اشکالی ندارد شما هم انتقاد کن. در این مملکت انتقاد آزاد است ولی مواظب باش به جمع تاخیر اندازان ملحق نشوی. همین.

آیا نمی‌شد انقلاب مثلاً ظرف ۱۰ سال به همه قله‌های خود برسد؟

وی تاکید کرد: در موضوع قطعنامه ۵۹۸،  دانشجوی نسل دومی حرفی دارد که فکر می‌کند معمای جام زهر را می‌گشاید. چگونه ما در جنگ پیروز شدیم که شدیم و این را امام با زبان‌های مختلف فرمود ولی قطعنامه جام زهر بود. من یک چیز را می‌فهمم: ما از خوبتری محروم و به خوب راضی شدیم. ما از بهتری منصرف و به کم قناعت کردیم و این کار سست عنصرها بود. همان‌ها که خسته شدند و خیلی از وقت‌ها صلاح نمی‌دانند که تصمیم ولی امر ساری شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: آیا نمی‌شد که انقلاب مثلا ظرف ۱۰ سال به همه قله‌های خود برسد و با این همه تحریم و سختی مواجه نشود و مردم کمتر در این سختی‌ها اگر چه شیرین باشد، بیفتند؟ من معتقدم این آن بهتر است که در موضوع قطعنامه مصداق تام و تمام داشت و بهت و گریه چند روزه و آشکار آن ولی خدا و انسان کامل و آن کوه صبر و استقامت را به همراه داشت که من بچه هیاتی را به یاد ریخته شدن آب از مشک قمر منیر بنی هاشم می‌اندازد و بهت او را ملموس تر می‌کند و از این قبیل زیاد است. مثل موضوع قائم مقامی آن آقا و زدن اولین ناو آمریکایی وارد شونده به خلیج فارس و خیلی چیزهای دیگر.

کیان افزود: وقتی امام تنبه می‌دهند به اینکه اشرافیت و دنیا طلبی مسئولین، توجه مسئولین به کاخ و کاخ نشینی باعث فاجعه می‌شود و آقایان صلاح نمی‌دانند که گوش دهند. وقتی مسئولان و خواص و انقلابیون خسته رو به دنیا بیاورند، معلوم است که چه می‌شود، من مردم عادی هم که آن آدم انقلابی را قبول دارم و فکر می‌کنم اینها یاران نزدیک امامند و رفتارشان الگوست دنبال سر اینها راه می‌افتم.

وی گفت: وقتی خواص انقلابی و نزدیک، رو به دنیا می‌کنند، طبیعی است که مسابقه دنیا داری راه می‌افتد. آن‌وقت میان راست و چپ و اصلاح طلب و اصولگرا توافقی پنهانی و شاید ناخودآگاه شکل می‌گیرد و آن راحت طلبی و جمع کردن دنیاست که برای یک مسئول نظام اسلامی که باید تمام وقت در خدمت مردم باشد سم است. البته همه اینطور نبوده و نیستند ولی همان‌ها که بوده اند و هستند یکی شان هم زیاد و فاجعه بار است. کما اینکه می‌بینیم.

موضوع ساختن برای خدا و تقسیم با دیگران است

این فعال دانشجویی اظهار داشت: همه بدانند که کسی با سازندگی مخالف نیست. کسی با آباد کردن دنیا مخالف نیست. موضوع ساختن برای خدا و تقسیم با دیگران است. موضوع دگرخواهی به جای خودخواهی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مشکل رانت خواری، مشکل فیش‌های نجومی که صلاح ندیدند رسیدگی کنند، هر سه قوه را می‌گویم، اختلاس‌های هزار میلیاردی، قاچاق از مبادی رسمی که اکنون باید با زور نظارت‌های چند لایه آن را حل کنیم. مشکل بانکداری ربوی، مشکل خصولتی سازی، مشکل اتاق بازرگانی و مناطق آزاد که به جای توسعه صادرات عامل افزایش واردات و ضربه به تولید داخل و محقق نشدن اقتصاد مقاومتی هستند. مشکل آقازادگی و ژن خوب و آی کیوی بالا، مشکل برخی سلبریتی‌ها که مواضعشان طابق النعل به النعل دشمن خارجی است، باید حل شود.

دانشجوی بسیجی  این مسائل را می‌فهمد و با مردمش صریح و صمیمی در میان می‌گذارد چرا که انقلاب رو به جلو، بالنده و رشید است و سر اینکه قلدرهای جهانی دست از سر ما برنمی‌دارند پیروزی‌های داخلی و منطقه ای و پیشرفت‌هاست و در کنار ریزش‌ها، رویش‌هایی وجود دارد و با قوت به پیش می‌رود.

وی گفت: آن آقای مرحومی که برای تفریح باید به همان جایی برود که شاه می‌رفت یعنی سد لتیان. آن آقایی که دفتر کارش را به کاخ سعد آباد می‌برد و آن را توجیه می‌کند. خوب شما مسابقه دنیاداری راه انداختی. شما  لباس خاکی بسیجیان را مخفف کردی، البته شما خیلی زحمت کشیدید و رابطه دوستی را با وجود خناسان نگسستی و ما همه برای شما نماز خواندیم و استغفار می‌کنیم ولی از اینها نمی‌گذریم. شما بارها و بارها نظرات امام را برنتافتید و صلاح ندیدید به آنها عمل کنید و نهایتا هم در همان کاخ،  به رحمت خدا رفتید.

کیان تاکید کرد: کسی نگوید که آن نفری که این حرفها را می‌زد دیدیم که چه شد و ۸ سال چه کرد. اولا او زحمات زیادی کشید و خدمات زیادی کرد ولی نداشتن روحیه اشرافیگری شرط لازم است و شرط کافی خود شگفتی نداشتن را نداشت و عده‌ای هم او را هل دادند که باید پاسخگو باشند و خدا عاقبت ما را به خیر کند.

وی افزود: این مسابقه، سال‌ها در جامعه اثر کرده و برج سازی‌ها و فخر فروشی‌ها در کنار شکاف طبقاتی و حاشیه نشینی از اثرات آن است. این مسابقه اثر تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی را دو چندان کرد. این مسابقه باعث شد که حتی برخی از بزرگان جبهه و جنگ هم احساس کنند که عقب افتاده اند و پیش بینی شهید بزرگوار باکری اینچنین محقق شد. آنها که لباس مقدس سپاه را با کت و شلوار عوض کردند و خانه‌هایشان را در میان کوه‌ها ساختند و اینگونه از پابرهنه‌ها و صاحبان اصلی انقلاب دور شدند. البته خدا را شکر که بازگشتند و قدمشان روی چشم امت حزب الله.

خوی اشرافی‌گری روحیه پاسخگویی را کم و از مردم فاصله ایجاد می‌کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: دانشجوی بسیجی  این مسائل را می‌فهمد و با مردمش صریح و صمیمی در میان می‌گذارد چرا که انقلاب رو به جلو، بالنده و رشید است و سر اینکه قلدرهای جهانی دست از سر ما برنمی‌دارند پیروزی‌های داخلی و منطقه ای و پیشرفت‌هاست و در کنار ریزش‌ها، رویش‌هایی وجود دارد و با قوت به پیش می‌رود.

وی گفت:  اما مسئولان بدانند. این خوی اشرافیگری روحیه پاسخگویی را کم می‌کند و از مردم فاصله ایجاد می‌کند و ناگهان و ناخواسته می‌بینی که با کفش روی فرش مردم زلزله زده ایستاده‌ای. مهم‌تر از همه اینکه گرایش به دنیا، گرایش به رئسای دنیادار در جهان را به بار می‌آورد. طبیعی است و نمی‌شود تعجب کرد.

کیان ادامه داد: ما چگونه بند دوستی بعضی از آقایان را از آمریکا و اروپا جدا کنیم. ما چگونه خوش بینی و دوستی را میان آنها از بین ببریم. ما خنده‌های آزار دهنده موقع ملاقات‌های اینها را چگونه کم کنیم تا اینقدر دل خانواده‌های شهدا نسوزد، بله نمی‌شود. برخی دل به آمریکا داده‌اند و خواب آمریکا را می‌بینند که خدا بیدارشان کند.

وی گفت: باید ملت بارها هزینه دهد مثل قرارداد الجزایر در دوره دولت موقت، مثل مذاکرات سال ۶۹، مثل سعد آباد و نهایتا مثل برجام. ملت چقدر باید به خاطر آدرس‌های غلط برخی خسارت ببیند و تجربه کند که البته تجربه خوب است اما این همه تاخیر و سختی به عهده کیست؟

مسئول تراز در جمهوری اسلامی نباید دنبال جمع کردن پول باشد

کیان افزود: دانشجوی نسل دومی جگرش پاره پاره است وقتی که مردمش را در این سختی‌ها می‌بیند. چشمانش پرآب می‌شود وقتی کودکان کار و زنان خیابانی را می‌بیند. وقتی کارتن خوابی و گورخوابی را می‌بیند و فریاد می‌زند ولی کسی فریادش را نمی‌شنود. باید از کاخ‌هایتان بیرون بیایید. باید از اشرافیگری دست بردارید. این ملت با کسی شوخی ندارد.

وی تصریح کرد: مسئول تراز در جمهوری اسلامی نباید دنبال جمع کردن پول باشد. نباید دو تابعیتی باشد. نباید در هیات مدیره ده شرکت عضو باشد. باید زندگی‌هایتان را به زندگی مردم عادی نزدیک کنید. مثل زندگی امام جماران نشین که از کچکاری حسینیه‌اش هم منع کرد و در پناهگاه نرفت و مثل آن ساکن محله سرشور مشهد که در خیابان آذربایجان تهران ساکن شد و ساکن ماند و در کنار ملت ایران امید وافر به آذربایجانی‌ها دارد. اگر نمی‌توانید بروید. بروید به دنبال کار خصوصیتان و خدا عاقبت شما و ما را به خیر کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشجوی ایرانی مصصمم است. جوان مومن انقلابی مصصم است. جناح فرهنگی مومن چه حمایت شود و چه نشود مصمم است که این آدرس غلط و این روحیه و منش را اصلاح کند و اصلاح خواهد کرد و در تاریک‌خانه ای تاریک خواسته شده، نورافکن خواهد تاباند و بند میم وصیت نامه را با مفهوم نورانی آتش به اختیار باهم معنا خواهد کرد و این را معنی واقعی اصلاحات و پایبندی به اصول می‌داند.

اکنون زمان وحدت و انسجام و کمک به مسئولان است

وی ادامه داد: ملت غیور ایران بدانید و می‌دانید که خداوند شما را برای کار بزرگی مبعوث کرده است و این مسیر اگرچه ناهموار بوده ولی در حال پیموده شدن است و انتهای آن اینقدر شیرین و پر بهجت است که به همه این سختی‌ها می‌ارزد. اگر چه که می‌شد بسیار کوتاه تر باشد و بانیان آن تا ابد باید پاسخگوی ملت باشند.

کیان گفت: اکنون زمان وحدت و انسجام و کمک به مسئولین است اگر چه این بازخواست‌ها هم جای خودش است. البته وحدت حول امام جامعه تعریف می‌شود و نه اینکه هرکه سهم خواهی کند و وحدت تعبیر به سهم های مساوی شود.

وی اظهارداشت: همه اقشار از جمله نخبگان و دانشگاهیان و هر مسئولی که دل در گرو امام راحل دارد را به تفکر عمیق دعوت می‌کنم و از خدا می‌خواهم که ما را در این مطالبه مقدس که برگشت به ارزش‌های اصیل اسلام ناب محمدی است کمک فرماید اگر چه آلودگی  و قصور و تقصیر مثل منی روشن است و خود شاید به بسیاری از آنچه گفته شد عامل نباشم ولی با امام و شهیدان عهد می‌بندم و می‌بندیم که تا رسیدن به هدف مقدس زمینه سازی از پای ننشینیم.

پایان پیام

کد خبر : 68197 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68197
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات