بازدید بیش از ۱۵هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آران‌و‌بیدگل در ماه گذشته

بازدید بیش از ۱۵هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آران‌و‌بیدگل در ماه گذشته

رئیس اداره میراث‌فرهنگی آران‌و‌بیدگل اعلام کرد که طی یک ماه گذشته بیش از ۱۵۵۰۰ نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان بیدگل بازدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، جواد صدیقیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی آران‌و‌بیدگل صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶ با اعلام این خبر گفت: «بر اساس آمار ورود ۸۳۰۰ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کویر مرنجاب، ۴۲۰۰ نفر گردشگر مذهبی و سیاحتی از بارگاه ملکوتی امامزاده محمد هلال ابن‌علی علیه‌السلام و ۳۰۰۰ نفر گردشگر از معماری دستکن زیر‌زمینی نوش‌آباد ثبت شده است.»

او افزود: «با اجرای طرح سامان‌دهی در ماه گذشته خوشبختانه با کاهش چشم‌گیر حوادث در منطقه کویر مرنجاب روبرو بودیم.»

بازدید بیش از ۱۵هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آران‌و‌بیدگل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران‌و‌بیدگل تصریح کرد: «ایجاد زیر‌ساخت‌ها در رشد گردشگری آران‌و‌بیدگل نقش بسزایی دارد و نوید‌بخش بهبود وضعیت گردشگری و سرمایه‌گذاری است.»

کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می‌شود.

ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد. امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه‌های گردشگری، تنوع گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم نموده‌است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند.

پایان پیام

کد خبر : 69993 ساعت خبر : 9:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69993
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات