بازی خطی نیکی کریمی در آذر

بازی خطی نیکی کریمی در آذر

بازی‌های خطی که به شدت ببینده را آزارده می‌کند از نکات منفی فیلم آذر است.

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: فیلم «آذر» به کارگردانی «محمد حمزه‌ای»، فیلمی خوش ساخت با فیلمنامه‌ای نسبتاً خوب است. «آذر» فیلمی معناگرا با پیامی روشن و ریتمی شایسته است که مخاطب را تا آخر فیلم همراه خودش می کشاند. میزانسن و نورپردازی مناسب از نکات حائز اهمیت فیلم است و سکانس‌های مفهومی نقطهٔ قوت اثر محسوب می‌شود.

شاید آنچه موجب نارضایتی مخاطب از فیلم «آذر» می‌شود ضعفِ دو بازیگر آن در تکوین نقش است که کارگردان در این امر مقصر است و نتوانسته آن طور که باید از آنها بازی بگیرد و به نقش‌های «امیر» و «آذر» هویت ببخشد.

نقشِ اول فیلم را «نیکی کریمی» ایفا می‌کند که سابقهٔ بیش از ۵۰ فیلم سینمایی را در کارنامهٔ خود دارد و بازیگری باسابقه محسوب می‌شود .اما در نقشِ «آذر» معمولی و تُهی از احساسات مقابل دوربین رفته است. نیکی کریمی در آستانهٔ ۴۶ سالگی فاصلهٔ افزونی با نیکی کریمی ۳۱ ساله در فیلم «واکنش پنجم» تهمینه میلانی دارد و از آن پختگی و صلابتِ دورهٔ جوانی در نقشِ «آذر» اثری نیست. مخاطب به سختی با نقش آذرِ (نیکی کریمی) ارتباط می‌گیرد و احساس همزاد پنداری در تماشاگر به خاطر بازی یکنواخت و تَکرای وی مخدوش شده است و هرگز قرابتی بین نقشِ «آذر» و تماشاچی برقرار نمی‌شود.

بازی خطی نیکی کریمی در آذر

نقشِ امیر را «حمید رضا آذرنگ» بر عهده دارد که از قدیمی‌های تِئاتر است و قطعاً بازیگری را می‌شناسد و به قول معروف خاک صحنه خورده است تا به این جا برسد ولی با تمام این اوصاف، شاهد بازی تحسین برانگیزی از وی نیستیم. در زندان که اوج مشکلات و بهم ریختگیِ روحیِ امیر (حمیدرضا آذرنگ) است نه فرازی، نه فرودی، یک بازی خطی که به شدت ببینده را آزارده می‌کند و به فاصلهٔ او با نقش «امیر» دامن می‌زند از وی شاهد هستیم.

موسیقیِ فیلم جزء جدا ناشدنی فیلم «آذر» است که به اهتمام «کارن همایون‌فر» ساخته شده است و تمام آنچه یک موسیقی درست و اصولی باید به فیلم ببخشد را، تقدیم فیلمِ «آذر» کرده است.

فیلم«آذر» آنچه در بضاعت داشته است نثار مخاطب کرده تا هم سلیقهٔ تماشاگر را مغتنم بشمارد و هم فیلم خوب بر پردهٔ سینما داشته باشد. به زعم من، اگر «نیکی کریمی» تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده نمی‌گرفت یا حداقل رُلِ «آذر» را خودش بازی نمی‌کرد و در مقام تهیه کننده می‌ماند فیلم «آذر» موفق‌تر از این بر پردهٔ سینما می‌رفت و فیلمی ماندگار می‌شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 68037 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68037
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات