با حضور غلامحسین صدری افشار

کتاب «فرهنگ فارسی» نوشته غلامحسین صدری افشار، نسرین حکمی و نسترن حکمی فردا (چهارشنبه ششم دی ماه) در سرای اهل قلم خانه کتاب بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست معرفی و بررسی کتاب «فرهنگ فارسی» چهارشنبه (ششم دی ماه) با حضور غلامحسین صدری افشار، نسرین حکمی، نسترن حکمی و حسن هاشمی میناباد در سرای اهل قلم برگزار می شود.

«فرهنگ فارسی» محصول ۳۳ سال کار مستمر مولفان آن در زمینه فرهنگ نویسی  و دو سال بازبینی و تصحیح دوباره است که با مطالعه مرجع های گوناگون، یاری خواستن از اهل فن و بهره گیری از نقد و نظرها و ویرایش های مکرر فراهم شده است.

در این فرهنگ بیشتر واژه های زبان فارسی آمده است، هم واژه های ادبیات قدیم، هم آنچه امروز در گفتار و نوشتار فارسی به کار می رود. علاوه بر این، کشورها، پایتخت ها، شهرهای مهم و تاریخی جهان، همه شهرها، شهرستان ها و استان های ایران، افراد مشهور، نویسندگان ، شاعران، هنرمندان، فیلسوفان، دانشمندان، مخترعان، کاشفان، سیاستمداران، پدیده های جغرافیایی( مانده قاره ها، اقیانوس ها، دریاها، دریاچه ها،رودهاو…) آثار  معروف ادبی و هنری، نهادها، دین ها، مکتب ها، رویداد های تاریخی، جشن ها و آیین ها معرفی شده است.

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی کتاب «فرهنگ فارسی» می توانند  چهارشنبه(ششم دی ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 64886 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64886
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات