با خشونت چیزی تغییر نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اعتراض کردن یعنی پیگیری حقی که فکر می‌کنیم ضایع شده است. درخواست برای تغییر آن‌چه در نظر ما صحیح نیست. در کدام فرهنگ لغت اعتراض را آسیب زدن به اموال عمومی جامعه تعریف کرده‌اند؟ نمی‌شود که برای گرفتن حقی، حق دیگران را ضایع کنیم.

در جریانات اخیر که در کشور ما پیش آمده متاسفانه برخی با برخوردهای احساسی این اعتراضات را به سمتی می‌کشند که نه تنها در پی آن حقی گرفته نمی‌شود بلکه صورت بدی از معترضین در ذهن جامعه خواهد کشید.
کمترین انتظار هرکدام از ما در جامعه داشتن آرامش و امنیت است. اگر قرار باشد اول از هرچیزی این را از خودمان بگیریم که دیگر دردی دوا نشده؟

در همه جای دنیا مردم برای مطالبه حقوق‌شان اعتراض می‌کنند، تجمع می‌کنند، شعار می‌دهند و کارهایی از این قبیل. اگر قرار است ما هم به شرایطی که داریم اعتراض کنیم بایستی این کار را مطابق قوانین و استانداردهای آن انجام دهیم. برخوردهای احساسی که از سر جوگیری و همراه شدن با موج به راه افتاده باشد پس از چند روز فروکش می‌کند و هیچ چیزی هم تغییر نخواهد کرد.

در کشور ما گرانی و بیکاری بیداد می‌کند. قبول. این را هر کسی می‌داند. پس اگر می‌خواهیم برای مشکلات‌مان بجنگیم باید اول صلاحیت‌مان را نشان دهیم. مبارزه با خشونت یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه جوامع مترقی بوده است. در هیچ کجای دنیا با خشونت کاری از پیش نرفته است. دنیا به طرز عجیبی حساب و کتاب خودش را دارد و نمی‌شود با فریادهایی که برخواسته از تحریکات احساسی است حقی را گرفت. این برخوردهای خشونت آمیز فقط و فقط اوضاع را بدتر می‌کند و خواسته‌های به حق مردم را از مسیر درست منحرف می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 67563 ساعت خبر : 10:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات