برای مردمی که دیگر لقب زندانی نداشته باشند

سپیده خداوردی که نقش محوری یک مددکار اجتماعی را در سریال «محکومین» بر عهده دارد، از تجربه حضور در این سریال و تاثیرات ساخت سریالی با موضوع قانون مجازات جایگزین بر جامعه سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سپیده خداوردی که در بخش دوم سریال «محکومین» به کارگردانی حسین قناعت، نقش محوری یک مددکار اجتماعی را بر عهده دارد، درباره نقش خود این در سریال، می‌گوید: علت اینکه این کار را پذیرفتم در درجه اول حضور آقای مفید (تهیه‌کننده) بود که پیش از این تجریه دو کار دیگر نیز با ایشان داشتم؛ تله‌فیلم «غافل» به کارگردانی منوچهر هادی و سریال «سهمی برای دوست» به کارگردانی مسعود اطیابی را پیشتر با آقای مفید تجربه کرده و مطمئن بودم که ایشان علاوه بر نگاه ویژه و تعاملی که دارند، در انتخاب متن هم با دقت و وسواس عمل می‌کنند. تلاش کردم این نقش با وجود اینکه به نوعی بازدارنده محسوب می‌شود، آن را شیرین و دوست‌داشتنی ایفا کنم تا نقش یک مددکار اجتماعی در ذهن مخاطب تاثیر خوبی بگذارد.

او با بیان اینکه ساخت سریال «محکومین» نیاز به جسارت داشت، با اشاره به نقشی که در این سریال بر عهده دارد، ادامه می‌دهد: تم این سریال به خاطر موضوعی که دارد، در میان آثار نمایشی بسیار جدید است و به همین خاطر هم ساخت آن نیاز به جسارت و تجربه داشت. در این سریال نقش مددکار را در اپیزودهای مختلف با بازیگرها و موضوعات مختلف همانند اعتیاد، بزهکاری و … بر عهده دارم.

این بازیگر درباره تجربه حضور در یک سریال اپیزودیک می‌گوید: پیش از این تجربه حضور در یک سریال اپیزودیک را نداشتم، به جز یک کار که سال گذشته انجام دادم. آن زمان فرزندم تازه متولد شده بود و به همین خاطر هم مدتی سر کار نرفتم و پذیرفتم در یک کار اپیزودیک به اسم «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» حضور داشته باشم. در سریال «محکومین» هم یک نقش ثابت را در تمامی اپیزودها بر عهده دارم. نمی‌توان گفت ثابت بودن این نقش به معنای پررنگ بودن آن است، ولی لطف و حس و حال خاص خودش را داشت که من هم سعی کردم لحن و نقش متفاوتی را ایفا کنم. محوریت این نقش بیشتر از آنکه به خود شخصیت و زندگی یک مددکار اجتماعی بپردازد، به موضوع‌های هر قسمت از سریال اختصاص دارد.

خداوردی با اشاره به موضوع سریال «محکومین» درباره قانون مجازات جایگزین، می‌گوید: من با این قانون آشنا نبودم و پس از آنکه درباره آن مطالعه کردم واقعا دوست داشتم در این زمینه اطلاع‌رسانی شود؛ بنابراین ایفای نقش در این سریال علاوه بر اینکه برای خودم جذاب بود و باعث می‌شد تا به اطلاعاتم اضافه شود، باعث شد تا به نوعی بتوانم مسؤولیت اطلاع‌رسانی را نیز به نوبه خودم انجام دهم. ساخت این سریال‌ علاوه بر اینکه باعث آگاه‌سازی بیشتر مردم می‌شود، به هزینه‌های مالی جامعه کمک می‌کند، زندان‌ها کمتر پر می‌شود و بسیاری از انسان‌ها و خانواده‌هایشان از واژه «زندانی» رها می‌شوند.

او اضافه می‌کند: در کل امیدوارم مخاطبان هم از این سریال لذت ببرند. من به عنوان بازیگر پس از آنکه با قانون مجازات جایگزین آشنا شدم، احساس امنیت و آرامش بیشتری در جامعه پیدا کردم و امیدوارم این حس برای مردمی هم که این سریال را می‌بینند ایجاد شود. هچنین امیدوارم کسانی هم که این روزها با این موضوعات دست و پنجه نرم می‌کنند، روند کارشان با نتایج مثبتی همراه باشد و بتوانند دوباره به زندگی عادی برگردند.

بازیگر سریال‌های «آوای باران» و «از یاد رفته» در پایان سخنان خود یادآور می‌شود: گروه خیلی خوبی داشتیم و خوشحالم که که در این کار پر بازیگر حضور داشتم.

پایان پیام

کد خبر : 71113 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71113
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات