بیمه نجات‌بخش درمان اعتیاد

بیمه نجات‌بخش درمان اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر علی شفیعی؛ پژوهشگر اعتیاد میانگین هزینه پرداختی از جیب هر معتاد (فرانشیز) برای درمان اعتیادش با تعرفه دولتی و در قالب اجرای «بیمه درمان اعتیاد» را ماهیانه حدود ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: «این هزینه بنابر روش درمانی درمانگر و نوع اعتیاد فرد می‌تواند بین ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان متغیر باشد.»

بیمه درمان اعتیاد به‌نظر کارشناسی‌شده و هدفمند است، جای نیازهای معتادان را می‌شناسد و درمان‌های مکملِ فرای شعارهای خوش رنگ‌ولعاب را پوشش می‌دهد. کاش متولیان این طرح در وزارت بهداشت از ردیف‌های بودجه و هماهنگی با بیمه‌ها مطمئن باشند. درمان‌های نگهدارنده برای ترک اعتیاد تا چندین ماه به‌کار می‌آیند، زمین خوردن بیمه‌هایی در این سطح صدمات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. کاش در چاله‌چوله‌های طرح‌های شتابزده و تشریفاتی برای نشان دادن ویترین رنگی از عملکرد وزارتخانه‌ها نیفتیم و به دنبال رفع ضعف‌های پوشش‌های بیمه‌ای خدمات خاص، برای ارتقای بیمه‌های جدید باشیم.

بیمه نجات‌بخش درمان اعتیاد

تعرفه دولتی درمان «شیشه» همراه با روان درمانی فردی برای یک جلسه ۱۶ هزار تومان و هر جلسه گروهی ۶۰ هزار تومان هزینه برای معتادان در بردارد که بنا بر نیاز بیماران متفاوت است؛ تعرفه درمان با داروی نگهدارنده متادون ۹۲ هزار تومان و سهم بیمار ۳۰ هزار تومان است. دکتر علی شفیعی می‌گوید: «سم‌زدایی با داروی کلونیدین ۸۴ هزار تومان و فرانشیز پرداختی هر معتاد ۲۵ هزار تومان خواهد بود. همچنین درمان نگهدارنده با داروی نالترکسون نیز ۵۰ هزار تومان و پرداختی از جیب بیمار نیز ۱۵ هزار تومانی است. درمان نگهدارنده با تنتور اپیوم (شربت تریاک) با تعرفه دولتی ۱۳۰ هزار تومان است. همچنین هزینه درمان نگهدارنده با بوپرنورفین با تعرفه دولتی ۶۰ هزار تومان. سم زدایی با بوپرنورفین با تعرفه دولتی ۱۲۰ هزار تومان است که پرداختی از جیب هر بیمار تحت درمان ۳۶ هزار تومان خواهد بود.» با وجود همه امکاناتی که این بیمه در اختیار معتادان قرار می‌دهد گام اول برای درمان قبول کردن بیماری است، حمایت روحی از خانواده‌های آنها و آموزش‌های خاص می‌تواند کارآمد باشد. نقش برنامه‌های حمایتی روحی و روانی برای ترک اعتیاد باید در نقشه پشتیبان این بیمه‌ها جانمایی شوند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 64284 ساعت خبر : 3:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64284
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات