تبدیل رمان فیلیپ راث درباره آمریکا به فیلم

رمان «توطئه علیه آمریکا» نوشته «فیلیپ راث»، توسط کارگردان سریال «شنود» به مینی‌سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «گاردین» نوشت: «دیوید سیمون» روزنامه‌نگار سابق پلیس که پیش‌تر فیلمنامه سریال «وایر» (شنود) را نوشته، مینی‌سریالی شش‌قسمتی را براساس کتاب «توطئه علیه آمریکا» به قلم «فیلیپ راث» به نگارش درمی‌آورد.

این رمان در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و موضوع آن درباره فرض کاندیدا شدن «چارلز لیندبرگ» در انتخابات سال ۱۹۴۰ و پیروز شدن او بر «فرانکلین روزولت» است. «لیندبرگ» هوانوردی بود که زمانی «هیتلر» را «مردی بزرگ» نامیده بود. او اولین فردی بود که عرض اقیانوس اطلس را در سفر هوایی بدون توقف طی کرد.

تاکنون بارها «دونالد ترامپ» را با «لیندبرگ» مقایسه کرده‌ و نوشته‌اند که «راث» از سال ۲۰۰۴ رئیس‌جمهور شدن «ترامپ» را پیش‌بینی کرده بود. اما «راث» با این مقایسه موافق نیست و می‌گوید: «لیندبرگ» پیش از اتفاقات خیالی این رمان، قهرمانی آمریکایی محسوب می‌شد. اما در مقایسه با او، «‌ترامپ» یک متقلب بزرگ و مجموعه شروری از نقص‌هاست. او خالی از هر چیزی است به‌جز تفکر توخالی قدرت‌پرستی.

«سیمون» در مصاحبه سال گذشته خود هم به مطالعه رمان «راث» به منظور نگارش فیلمنامه اقتباسی آن اشاراتی کرده بود. او نویسنده و خبرنگار سابق پلیس است که پیش‌تر متن «وایر» (شنود)‌ را برای تلویزیون نوشته است. این سریال پنج‌فصلی درباره ویژگی‌ها و معضلات خاص شهر بالتیمور است. با توجه به رتبه‌بندی عالی توسط بینندگان، «شنود» هرگز برنده جوایز بزرگ تلویزیون نشد. این سریال توسط بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های تلویزیونی در تمام دوران توصیف شده است.

«فیلیپ راث» یکی از مطرح‌ترین نویسندگان آمریکا محسوب می‌شود. او متولد سال ۱۹۳۳ در نیوجرسی آمریکاست که پس از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه شیکاگو، در همان دانشگاه به تدریس ادبیات مشغول شد. راث از سال ۱۹۷۵ عضو موسسه‌ ملی هنر و ادبیات آمریکا بوده‌ است. همچنین تا سال ۱۹۸۹ به عنوان ویراستار آثار ادبی با انتشارات «پنگوئن» همکاری می‌کرد، اما از سال ۱۹۹۲ وقت خود را فقط صرف نویسندگی کرد و سال ۲۰۱۲ با رضایت کامل، این حرفه را کنار گذاشت. فیلیپ راث نخستین نویسنده‌ زنده‌ آمریکایی است که مجموعه‌ آثارش از سوی کتابخانه‌ آمریکا منتشر شده‌ است.

این نویسنده ۸۴ ساله پس از پیروز شدن «ترامپ» در انتخابات، در مجموعه ایمیل‌هایی که برای مجله «نیویورکر» نوشت، چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور کشورش را «فردی نادان و کلاه‌بردار که چیزی از دولت، تاریخ، علم، فلسفه و هنر نمی‌داند» خطاب کرد و نوشت: «ترامپ» به عنوان یک شخصیت، یک نوع بشری، یک ملاک، شخصی ناشی و سرمایه‌داری سنگدل و قاتل که از مرزهای تخیل جلوتر رفته، غیرقابل باور نیست. آن‌چه باورپذیر نیست، این است که «ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست.»

پایان پیام

کد خبر : 72295 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=72295
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات