دردسر بوی نوی خودروها

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارشناسان و محققان حوزه علوم شیمی معتقدند: «بوی نویی خودروها نمی‌تواند آسیبی به سیستم تنفسی یا دفاعی بدن انسان‌ها وارد کند اما اگر این بو بسیار شدید باشد یا پس از مدتی استفاده از خودرو هنوز احساس شود، نشان‌دهنده پایدار نبودن مواد آلی استفاده شده در قطعات داخل کابین اتومبیل است و گاز خارج شده از این ترکیبات ممکن است باعث به وجود آمدن ترکیبات سمی در داخل کابین خودرو شود.»

البته ما پیشاپیش از اینکه خیلی از شرکت‌های خودروساز نمی‌ذارن بوی نویی رو استنشاق کنیم تشکر می‌کنیم. برای همینه که در رقابت با شورای رقابت قیمت‌ها رو بالا می‌برن تا ما دستمون به خودروی صفر نرسه و بیشتر از این آسیب نبینیم.

اونهایی هم که دستشون می‌رسه زیاد تو خودرو نمی‌مونن تا این بو رو استنشاق کنن چون معمولاً باید همون اول کار برای چکاپ کامل خودرو رو ببرن و تازه می‌فهمن که خودروشون خیلی مریضه واسه همینه که بویی نداره، اصلاً مورد داشتیم که دل و روده و چشم و چال خودرو پیوندی و مونتاژی بوده و همین که راه می‌رفته، خریدار باید کلاهش رو می‌انداخته رو هوا.

از همین تریبون از همه این عزیزان جان تشکر می‌کنیم همین‌هایی که درسته نذاشتن بوی خودروی نو رو بشنویم و استنشاق کنیم ولی به‌جاش برامون روی داشبوردش دستمال کاغذی گذاشتن تا اگر بوی نویی شنیدیم زیاد اذیتممون نکنه و این خودش یه آپشن محسوب می‌شه.

در کنار اینها از همه او خارجی‌هایی که عطر بوی نوی خودرو می‌سازن و اسپری می‌کنن به خودروها هم می‌گیم نه همین لباس زیباست نشان آدمیت یا یه چیزی تو همین مایه‌ها و ازشون مصرانه می‌خوایم قبل از اینکه اون بوی نویی که ترکیب مواد سازنده قطعات داخلی خودروست کار دستشون بده دست از خودروی صفر ساختن بردارن. اتیل بنزن، استایرن، زایلن، تری آتل بنزن و تولوئن از جمله ترکیباتین که در ساخت قطعات داخلی خودروها از جمله، داشبورد و صندلی‌های اتومبیل کاربرد دارن مواد آلی معمولاً در ساخت چرم مصنوعی صندلی‌ها و همچنین چسب بین قطعات داخلی اتومبیل‌ها استفاده می‌شن. این ترکیبات در دمای بالا گازی تولید می‌کنن که باعث به‌وجود اومدن ترکیبات سمی می‌شه.

پس اگر پولتون به خرید خودروی لیزینگی نمی‌رسه سلامتی رو بهونه کنین! شما هم اون روکش پلاستکی صندلی رو بِکَن، مسموم نشی!

پایان پیام

کد خبر : 64334 ساعت خبر : 4:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات