دست بردارید از این توهمات بیمارگونه

دست بردارید از این توهمات بیمارگونه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد درویش در مورد چند شایعه که این روزها مطرح شده است توضیحاتی داده است:

این روز‌ها بیشتر از قبل شاهد رواج شایعات شاخدار در جامعه هستیم که متاسفانه در شبکه‌های مجازی هم دست به دست چرخیده و سبب نگرانی عموم را فراهم می‌کند! چرا؟

به این چهار نقشه خوب دقت کنید: آنهایی که می‌گویند خداوند ریزش‌های آسمانی‌اش را فقط از ایران دریغ کرده و در کشورهای همسایه وضعیت گل و بلبل است! خوب توجه کنند که در چهار مقطع زمانی قبل و پس از امروز، شرایط چگونه بوده و خواهد بود. می‌بینید که وضعیت ایران از نظر شدت خشکسالی – مناطق قرمزرنگ – اگر بهتر از اغلب کشورهای منطقه نباشد، مسلماً بد‌تر نیست و پیشبینی‌ها حکایت از بهبود وضعیت بارندگی در دو ماه آینده دارد.

آنچه اما بیشتر اهمیت دارد، درک این واقعیت است که ما در سرزمینی خشک زندگی می‌کنیم؛ سرزمینی که در برخی مناطقش ممکن است در ده سال حتی یک قطره باران نبارد. اما این مردم توانسته‌اند با درایت و نرمش و انطباق پذیری، هزاران سال در فلات ایران دوام آورند. مهم این است که رویکردهای توسعه کلان ایران باید به سمت کمترین وابستگی به منابع آب و خاک تغییر کند، ما نباید بر طبل کشاورزی ناپایدار و صنایع آب بری چون اتم، فولاد، آهن و لاستیک بکوبیم؛ اصرار بر چنین رویکردهایی ما را درگیر خطر بزرگتری به نام خشکسالی مدیریتی می‌کند.

دست بردارید از این توهمات بیمارگونه

پس لطفاً شایعات را و توهمات را باور نکنید؛ هارپ، مهندسی اقلیم، تغییر مسیر باد، تکنولوژی جذب سامانه بارشی، اثر پارازیت‌ها و امواج، توطئه ابرقدرت‌ها و اسراییل و ترکیه برای بی‌آب ماندن ایران و خزعبلاتی از این دست را به دور بریزید. نگاه کنید به وسعت خشکسالی در ترکیه و عربستان که به مراتب بیشتر از ایران است. اصلاً آمریکا اگر چنین قدرتی داشت، فکری به حال بحران بی‌آبی در کالیفرنیا و مرکز کشور خود می‌کرد.

نکته دیگر، تاکید بر طرح‌های خنده‌داری چون ایران‌رود است! از آنهایی که می‌خواهند با وصل کردن دریای شمال به جنوب، مشکلات کشور و کم آبی را حل کنند، بپرسید که چرا آمریکا شرق به غرب کشورش را با این روش به هم ارتباط نمی‌دهد؟

واقعاً چرا آنقدر درگیر شایعات می‌شویم؟ در همین مورد نفت‌کش سانچی، دیروز دیدم دونفر از شهروندان تهرانی دارند با هم گفت‌وگو کرده و می‌گویند: کار چین بوده! با موشک زده… چون نمی‌خواستند این محموله به کره شمالی برسد!! هیچکس هم نمی‌پرسد: چرا کره جنوبی سکوت کرده و سخنی نمی‌گوید! سطح بی‌اعتمادی و شکاف بین مردم و حاکمیت چنان ژرف شده که هر مزخرفی را مردم متاسفانه باور می‌کنند و این بسیار خطرناک است. کاش دولتمردان این شرایط را درک کرده و شفافیت پیشه کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 72404 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=72404
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات