سرنوشت کاوه یعنی حق با کی‌روش است

سرنوشت کاوه یعنی حق با کی‌روش است

حالا کی‌روش ۷ سال است که تاکید می‌کند بازیکنان در لیگ برتر ایران آماده نمی‌شوند و فرصت بیشتری برای آماده‌سازی‌شان لازم دارد. همه هم با او سرشاخ می‌شوند و متهم‌اش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهدی شادمانی در عصر ایران نوشت: «کاوه رضایی حالا به یکی از بهترین بازیکنان لیگ بلژیک تبدیل شده است و آنجا از او به عنوان یک کشف یاد می‌کنند اما آیا واقعا کاوه رضایی امروز کشف شده است؟ حقیقت این است که بیش از ۱۰ سال قبل در تیم علی‌ دوستی‌مهر به کاوه رضایی لقب علی دایی آینده را داده بودند.

تیم ملی نوجوانان ایران ستاره‌هایی چون پیام صادقیان، کاوه رضایی، میلاد غریبی، مرتضی پورعلی‌گنجی و … داشت؛ بازیکنانی که خود علی دوستی‌مهر رویشان نامگذاری کرده بود. او می‌گفت پیام، علی کریمی آینده است. میلاد غریبی، کریم باقری می‌شود. کاوه رضایی، علی دایی و … حالا از آن تیم که در جام جهانی ۲۰۰۹ بازی کرد، فقط یک بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی است و کاوه رضایی برای رسیدن به ترکیب باید حسابی بجنگد.

همه آن بازیکنان استعدادهای خوبی بودند که در لیگ برتر رها شدند و تقریبا هیچ‌کدام‌شان به هیچ جایی نرسیدند. حالا بدون نگاه کردن به سرنوشت باقی بازیکنان مرور سوابق کاوه رضایی خود قابل توجه است.

علی دایی ایران در جام جهانی نیجریه ۲۰۰۹ که در آن سال‌ها ۱۶ سالش بود تا ۱۹سالگی در فولاد ماند و در ۳۵ بازی ۲ گل زد. او دو سال به سایپا رفت و در ۶۹ بازی ۱۲ گل زد. دو سال هم در ذوب آهن در ۳۴ بازی ۱۱ گل زد. کاوه رضایی سال قبل هم به استقلال آمد و در ۲۸ بازی ۷ گل زد.

آمار کاوه رضایی از تیم نوجوانان ایران تا سن ۲۵ سالگی هیچ شباهت و نزدیکی به علی دایی نداشت. او در لیگ ایران زیر نظر مربیان مختلف کار کرد و به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از آنها موفق نشده‌اند که چیزی به او اضافه کنند. در میان بازیکنان تیم دوستی‌مهر تنها پیام صادقیان و میلاد غریبی در سال‌های زودتر به پرسپولیس رسیدند که آنها هم در نهایت با این که بازیکنان خوبی بودند، حتی راهی به تیم ملی پیدا نکردند.

رضایی در آستانه ۲۵سالگی به خاطر قانون نانوشته کی‌روش راهی لیگ اروپا شد. او در بلژیک و تیم شارلووا با زحمت بسیار زیادی که کشید در یک لیگ درجه دوم اروپایی که حتما کیفیتی بالاتر از لیگ ایران دارد در ۱۸ بازی ۹ گل زده و حالا کشف این تیم است. او شاهد مثال خوبی است که لیگ برتر ایران به هیچ وجه به درد ستاره‌های فوتبالیست ایرانی نمی‌خورد و سالیانه هزاران بازیکن را سوخت می‌کند.

سرنوشت کاوه یعنی حق با کی‌روش است

البته کی‌روش فقط به آماده‌سازی بازیکنان ایران می‌نگرد و می‌گوید که بازیکنان توسط تیم‌های لیگ برتری خوب آماده نمی‌شوند اما درخشش رضایی نشان می‌دهد که چطور استعدادها در لیگ ایران زیر نظر مربیانی که کیفیت ندارند، تلف می‌شوند و از بین‌ می‌روند. علی دایی ۱۶ ساله پس از ۹ سال در ۲۵ سالگی به اوج بازی‌اش رسیده آن هم برای اولین بار که از لیگ ایران خارج شد.

باید تاکید کرد در این بین که مربیانی چون برانکو و وینفرد شفر آماده‌سازی خوبی برای بازیکنانشان دارند و اگر رضایی خوش‌شانس بود و به پرسپولیس می‌آمد الان شاید به جای سردار آزمون فیکس تیم ملی بود اما همچنان باید تاکید کرد که لیگ برتر ایران و مربیان ایرانی منبع استعدادسوزی هستند. یک مساله دیگر هم وجود دارد و آن اوج درخشش یک بازیکن است که به نظر می‌رسد کاوه رضایی در اوج قرار گرفته اما اگر از ۱۶ سالگی در لیگ بلژیک بود برای رسیدن به نقطه پیک مجبور نبود تا ۲۵ سالگی یعنی حدود ۱۰ سال بعد صبر کند.

بازیکن جام جهانی ۲۰۰۹ نوجوانان نبرد سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی ۲۰۱۸ دارد و دلیلش این است که خیلی دیر به فکر پیشرفت افتاده و لیگ برتر ایران را ترک کرده است.

حالا کی‌روش ۷ سال است که تاکید می‌کند بازیکنان در لیگ برتر ایران آماده نمی‌شوند و فرصت بیشتری برای آماده‌سازی‌شان لازم دارد. همه هم با او سرشاخ می‌شوند و متهم‌اش می‌کنند.»

پایان پیام

کد خبر : 64615 ساعت خبر : 5:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64615
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات