عرصه و حریم ۹ بنا و محوطه تاریخی در استان‌های همدان و اردبیل تصویب شد

عرصه و حریم شش اثر و محوطه تاریخی از استان اردبیل و سه اثر تاریخی در استان همدان مشخص و با تأیید کار‌شناسان میراث‌فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری محدوده عرصه و حریم و همچنین ضوابط مقررات حفاظتی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول که صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶ با حضور کار‌شناسان و صاحب‌نظران میراث‌فرهنگی برگزار شد، مورد تصویب قرار گرفت.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور با اعلام این مطلب گفت: «در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور کار‌شناسان و متخصصان میراث‌فرهنگی برگزار شد، شش پرونده از استان اردبیل و چهار پرونده از استان همدان ارائه شد.»

به گفته او، محدوده عرصه و حریم حمام قارجاری محمدیان، خانه تاریخی صارم‌السلطنه و مسجدجامع هم‌جوار آن در شهرستان نمین، بنای تاریخی مسجد سرهنگ و بقعه صفوی شیخ‌بدرالدین تصویب شد. همچنین تپه باستانی قلعه بوینی در روستای حسن باروق از محوطه‌های باستانی شهرستان نمین محسوب می‌شود که عرصه و حریم آن نیز مشخص و با تایید کار‌شناسان تصویب شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور به چهار پرونده‌ای که از استان همدان مطرح شد اشاره کرد و گفت: «خانه شهید مدنی که متعلق به دوره قاجار که در نزدیکی و مجاورت میدان مرکزی شهر و تپه هگمتانه است به‌همراه پرونده باغ و عمارت نورمحال، آرامگاه بوعلی و برج قربان مطرح شد که از این چهار پرونده محدوده عرصه و حریم سه پرونده تصویب شد. همچنین قرار شد پرونده برج قربان که متعلق به دوره ایلخانی است، مورد بازنگری قرار گیرد.»

پایان پیام

کد خبر : 67703 ساعت خبر : 5:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات