معاون صدا پای حرف رادیویی‌ها نشست

نخستین دیدار عمومی معاون صدا با همکاران رادیو با هدف بیان انتظارات و توقعات عوامل برنامه‌ساز و دیگر کارکنان این رسانه، در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه‌آبادی در نخستین دیدار عمومی با همکاران رادیو که در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، میزبان جمعی از همکاران معاونت صدا بود و پای درد و دل‌ها، انتظارات، توقعات و دغدغه‌های عوامل برنامه‌ساز و دیگر کارکنان این رسانه گرم نشست.

معاون صدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران پرتلاش رادیو که با جدیت و کوشش خستگی‌ناپذیر برای آنتن رادیو تلاش می‌کنند، گفت: رادیو رسانه‌ای است که بنده از دیرباز مخاطب آن بوده و همیشه در تعامل و ارتباط با این رسانه بودم. با توجه به انتظاراتی که از رسانه می رود و افقی که رادیو پیش رو دارد، این رسانه تأثیرگذار، ماندگار، گرم و صمیمی باید قدرت تخیل مخاطب را افزایش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه رادیو صدای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌ای در طراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: رسانه گرم رادیو باید بیان‌کننده آن چیزی باشد که در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و یا قرار است به وقوع بپیوندد؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا انتظارات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری “مدظله العالی” را برآورده کرده و به عنوان رسانه طراز جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح تلاش کنیم.

دکتر شاه‌آبادی همچنین بیان افتخارات کشور و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از دیگر مأموریت‌های رسانه رادیو دانست و افزود: بیان تلاش شخصیت‌های نظام، مقامات و شهدای گرانقدر کشور عزیزمان در جهت به بار نشستن این انقلاب و رسیدن به اهداف این درخت تناور چهل ساله، بسیار حائز اهمیت است و در رسانه گرم رادیو باید به این امر مهم توجه ویژه‌ای شود.

معاون صدا با تأکید بر اینکه هویت بخشی به شبکه‌ها بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: شبکه‌های رادیویی باید مخاطبان خود را جذب کرده و در تعامل و ارتباط با آنها باشند؛ بنابراین باید کلیه موانع موجود در این راه شناخته شده و مشکلات حل و فصل شوند تا شبکه‌ها مخاطبان خاص خود را شناخته و از این طریق بتوانند هویت خود را شکل دهند. یکی از اقدامات ارزنده در این راستا، تعامل با مرکز افکارسنجی صداوسیما است تا نظرسنجی از مخاطبان رادیو را در حوزه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رادیو رسانه‌ای شنیداری است که باید به معنای واقعی دیده شود، یادآور شد: احیای بخش‌هایی همچون اداره کل پژوهش‌های رادیو، هدف‌گذاری صریح و اصولی، توجه به نیروی انسانی بالقوه در این رسانه می‌تواند در رسیدن به این هدف ما را یاری کند. همچنین باید عزم و اراده جدی داشته باشیم تا در حوزه پیام تحولات نو را شاهد باشیم.

معاون صدا در ادامه ضمن اشاره به ضرورت مخاطب‌شناسی و مخاطب‌پژوهی در برنامه‌های رادیو اظهار کرد: جامعه هدف برنامه‌های رادیو مشخص است؛ بنابراین در زمان کنونی که رسانه‌های نوظهور به ویژه فضای مجازی به عنوان رقیب جدی رسانه ملی شناخته می‌شوند، باید با جدیت در راستای انتقال امتداد پیام به مخاطبان بکوشیم و در فضای مجازی جریان سازی کنیم. به‌روز بودن، در لحظه بودن، واکنش صریح داشتن و ایجاد شرایط مناسب برای جذب مخاطب، شرط بقای رادیو در این دنیای رسانه‌ای است. محوری‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر برای رسیدن به این مهم و دیگر اهداف رادیو بلاشک نیروی انسانی است که باید به روز و توانمند بوده و با شناخت درست مخاطب، با اقتدار در تولید پیام گام بردارد.

دکتر شاه‌آبادی حضور نیروی انسانی متعهد و کارآمد در معاونت صدا را به منزله فرصتی برای رسانه رادیو دانست و عنوان کرد: آموزش، آرامش و بسترسازی برای دستیابی به خلاقیت نیروی انسانی مأموریت مهم و اصیل ماست؛ بنابراین باید برای این افراد که به منزله نیروی عاقله شبکه‌های رادیویی هستند، فضایی توأم با آرامش و بدون دغدغه را فراهم کنیم.

وی در ادامه از احیای مجدد جشنواره تولیدات رادیویی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با برگزاری مجدد این جشنواره، فرصت بروز و ظهور استعدادهای برنامه‌سازان رادیو را فراهم نموده و از این طریق به اهداف رسانه گرم رادیو نزدیک شویم.

دکتر شاه‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: رادیو به عنوان رسانه طراز اول کشور باید برای کشوری که مردم آن افتخارآفرین هستند، تلاش کند؛ بنابراین با افزایش کمی و کیفی برنامه‌های رادیو، جذب مخاطب بیشتر ماندگاری کلام همچنین با استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای و قدرت خلاقیت برنامه‌سازان رادیو، این رسانه گرم بالنده تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

در بخشی از این مراسم نمایندگانی از سوی نویسندگان، گویندگان، صدابرداران، تهیه‌کنندگان، گزارشگران و همکاران ارتباطات، به بیان دغدغه‌ها، انتظارات و توقعات خود از معاون صدا پرداختند.

اجرای قطعه نمایشی توسط هنرمندان برنامه رادیو جمعه نیز بخشی دیگر از این مراسم را به خود اختصاص داد.

پایان پیام

کد خبر : 64105 ساعت خبر : 11:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64105
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات