نه اغتشاشگر، نه مخالف نظام، ما کاسب بی‌پناهیم!

«قرار بود بیمه تأمین‌ اجتماعی ماهیانه یک‌ میلیون تومان کمک‌هزینه بدهد. بله دو بار داد اما بعد دیگر خبری نشد. وام ۳۰۰‌میلیون با سود ۹‌درصد هم رویا است! ما نه جزو گروه و جناحی هستیم و نه اغتشاشگریم، نه مخالف نظامیم و نه سیاسی‌کار؛ ما کاسب بی پناهیم!»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روزنامه شهروند با این مقدمه نوشت: «ماجرا از جایی شروع شد که رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به جز یک نفر کسی نتوانسته وام معهود را در یک‌ سال اخیر دریافت کند؛ وامی که قرار بود در ٣۶ قسط و با احتساب یک‌ سال تنفس به کسبه پلاسکو تعلق بگیرد. ادعایی که خود کسبه هم از قول علی فاضلی نوشته است: ۳۰۰ کاسب آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو در مرکز تجارت جهانی میدان فردوسی مستقر شده‌اند؛ به درست یا غلط. در این شرایط شهرداری منطقه طی نامه‌ای به بنده اعلام کرده که این ساختمان از استحکام لازم برخوردار نیست.

او تصریح کرد: با توجه به این‌که این ساختمان نوساز است، اگر اشکال فنی دارد چه کسی باید پاسخگو باشد جز شهرداری؟ چرا در صورت ناایمن بودن اجازه افتتاح و استقرار به کسبه داده‌اند و ساختمان را پلمپ نکرده‌اند؟

فاضلی گفت: در این شرایط ۳۰۰ کاسب آتش‌گرفته و مالباخته ساختمان پلاسکو را باید بیرون کنیم؛ شدنی نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف در مواردی ابزار برای برخورد ندارد و در مواردی اجبار دارد. در این مورد بنده اجبار دارم گر چه کارم درست نیست و چاره‌ای ندارم، لذا به فرمانده اماکن تهران بزرگ اعلام کردم که به هیچ عنوان این ساختمان را پلمپ نکنید مگر نامه مکتوب برایتان ارسال کنم.

کسبه چه می‌خواهند؟

هادیزاده یکی از کسبه است. او که پیشتر در نماد پوشاک تهران مغازه داشته به «شهروند» می‌گوید: مسأله پلاسکو یک کلاف سر در گم شده است. همه ما به نوعی دچار مشکلات خانوادگی و روحی و کاری شده‌ایم. تعدادی در اسنپ مشغول به کار شده‌اند و برخی که سرمایه کافی داشتند واحدهای دیگری اجاره کرده‌اند. برخی کسبه حتی شاگردی می‌کنند!

او می‌گوید: قرار بود بیمه تأمین‌اجتماعی ماهیانه یک‌ میلیون تومان کمک‌هزینه بدهد. بله دو بار داد اما بعد دیگر خبری نشد. وام ۳۰۰‌میلیون با سود ۹‌درصد هم رویا است! ما نه جزو گروه و جناحی هستیم و نه اغتشاشگریم، نه مخالف نظامیم و نه سیاسی‌کار؛ ما کاسب بی پناهیم!»

پایان پیام

کد خبر : 73435 ساعت خبر : 6:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=73435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات