نگذاریم تئاتر از نفس بیفتد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خبرگزاری فارس از کاهش ۷۰ درصدی گیشه سینما و ۴۰ درصدی گیشه‌های تئاتر در پایتخت خبر داد و گفت: «طی روزهای اخیر ۷۰ درصد فروش سینماها طبق گفته مسئولان سینمایی کاهش یافته است.»

به‌نظر می‌رسد سینما و تئاتر دم‌دستی‌ترین‌ها برای تعطیلی‌اند. فرقی نمی‌کند بهانه‌های این تعطیلی‌ها و کاهش فروش چه باشد اما این روزها با آنها نامهربان‌تر شده‌ایم. دغدغه‌های ذهنی و زندگی از نوع کاملاً مجازی باعث می‌شود سینما و تئاتر را بگذرایم برای زمانی که دنبال هشتگ‌های آرام‌تری هستیم. سینما و تئاتر را باید لای پر قو بزرگ کرد، این روزها، فضای اطراف تئاتر شهر آرام نیست، اجراهای زیادی لغو شده‌اند و کارگردان‌های تئاتر از تأمین امنیت سالن‌ها آرام و قرار ندارند. قرار نیست به دغدغه‌های فرهنگی‌مان مشکلاتی از این دست هم اضافه شود. سینما و تئاتر می‌توانند برای روزهای سخت، روزهایی که راه را گم می‌کنیم مثل یک لیدر یا راهنمای گردشگری عمل کنند. تئاتر درمانی و فیلم‌درمانی تنها دغدغه‌های مجازی‌هایی با سبک زندگی لاکچری نیست، می‌تواند کمک کند تا به همه آنچه در ذهنمان می‌گذرد سروسامان بدهیم. اجراهای کنسل شده حال خوب را از مردم می‌گیرد.

گیشه‌های تعطیل و سالن‌های خالی می‌تواند همه بهانه‌ها را برای یک جهش فرهنگی بزرگ از بین ببرد. زخم‌هایی از نوع بی‌تفاوتی و بی‌اهمیت شمردن سینما و تئاتر تا سال‌ها در روح آنها باقی می‌ماند. تئاترهای افسرده و فیلم‌های خشونت آمیز مولود این روزها هستند. جهش فرهنگی از توجه به همین خرده فرهنگ‌ها شروع می‌شود، از آگاهی نسبت به آنچه در اطرافمان می‌گذرد. تماشاخانه‌های مرکز شهر تشنه دیده‌شدن هستند، آمار کاهش و افت فروش ۳۰ تا ۷۰ درصدی آنها را نابود می‌کند و روزهای خاکستری و خسته را به سینما و تئاتر کشور تحمیل می‌کند. خاستگاه تئاتر برای نمایش دغدغه‌های روحی و روانی یک ملت زیر بار این بی‌توجهی از بین می‌رود. بگذاریم آرامش به روزهای تئاتر برگردد و سالن‌های سینما را سرد و یخزده به‌حال خود رها نکنیم. فصل رونق گیشه‌ها نزدیک است با گیشه‌های سینما همیشه مهربان باشیم نه فقط در میانه راه بهمن ماه.

پایان پیام

کد خبر : 67845 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات