کاری نکنیم که هوای آلوده به کف خیابان بیاید

کاری نکنیم که هوای آلوده به کف خیابان بیاید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وضعیت آلودگی هوا در این روزها نشان می‌دهد طرح‌های زوج و فرد و تعطیلات و این‌گونه تصمیمات ضربتی کاری از پیش نبرده است. آن‌چه مسلم است بحران آلودگی هوا به یک مشکل اساسی و جدی تبدیل شده است که کم‌کم از کنترل خارج می‌شود.

قطع درختان و از بین بردن پوشش‌های گیاهی تاثیر زیادی در رسیدن به این روزها داشته است. کشوری که خودمان آرام آرام مسبب تغییر اقلیم آن شده‌ایم حالا دچار بحران وحشتناکی شده است. در زمستان‌ها به علت وارونگی دما این پدیده شدت می‌گیرد. راه حل آن گران کردن بنزین و طرح‌های ترافیک نیست که اگر بود تا به حال بایستی تغییری چشم‌گیر ملاحظه می‌شد.

پیش از وضع این قوانین بایستی فرهنگ‌سازی صورت گیرد. وسایل نقلیه عمومی با کیفیت بالا در دسترس عموم قرار گیرد. منظورم از کیفیت بالا سطح خدمت‌رسانی است. وقتی در واگن‌های مترو آدم از شدت ازدحام و فشار مرگ خودش را به چشم می‌بیند طبیعی است هرکسی تمایل داشته باشد پشت خودرو شخصی‌اش بنشیند و هی کلاج و ترمز بگیرد.  پس فرهنگ‌سازی هم باید با رشد همزمان خدمت‌رسانی باشد.

کاری نکنیم که هوای آلوده به کف خیابان بیاید

بایستی برای فضای سبز و درختان سطح شهر هم فکری کرد. هنوز بنابر بسیاری از طرح‌ها درختان در سطح شهرها قطع می‌شوند. باید دولت جلوی این تصمیمات را به هر طریق که شده بگیرد.

اگر حالا فکری به حل آلودگی هوا نشود تا چند سال دیگر باید منتظر باشیم که مردم برای گله از آلودگی هوا به کف خیابان بیایند. تا فرصت هست باید برای هوای شهرهای بزرگ‌مان کاری کنیم و مردم را با حرف خسته نکنیم. همین حالا هم مردم تهران از آلودگی این شهر به ستوه آمده‌اند و بارها شاهد هستند که مسئولین فقط هنگام آلودگی فقط مدارس را تعطیل می‌کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 67560 ساعت خبر : 10:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67560
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات