کتاب «نقد برتر» منتشر شد

کتاب «نقد برتر» منتشر شد

کتاب «نقد برتر؛ مجموعه مقالات منتخب چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» از سوی خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، موسسه خانه کتاب همزمان با آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب، ۲۱ مقاله برگزیده و شایسته تقدیر این دوره از جشنواره را در کتاب « نقد برتر» منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

سید حسن اسلامی اردکانی، دبیر علمی  چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است:« مقالات بیست و یک گانه حاضر برآمده  گردآوری و مرور ۹۰۰ مقاله و گزینش، ارزیابی و داوری نهایی ۷۸۰ مقاله انتقادی است که در سال گذشته  در حوزه های گوناگون منتشر شده است. این مقالات برگزیده و شایسته تقدیر از جهات مختلفی قابل تامل و بررسی است. نخست آنکه هنوز در این کشور عده ای اهل قلم بخشی از وظیفه علمی خود را مواجهه مسئولانه با آثر منتشر شده می دانند. در واقع، برخی خوانندگان کتاب مانند مصرف کنندگان منفعل عمل می کنند.مطلبی را می خوانند  و آن را می پسندند یا نمی پسندند و دیگر درباره این حس ناپسند چندان تامل نمی کنند یا فرصت نشر تاملات خود را ندارند….”

کتاب «نقد برتر» منتشر شد

از جمله مقاله هایی که در این کتاب آمده است می توان به مقاله های «بازشناختی از دانش شناسی:دیدگاهی واگرا یا همگرا در علم اطلاعات و دانش شناسی” ، ” نقد و بررسی فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران(ج ۲۸)، ” تاملی بر کتاب درآمدی به نظام حکمت متعالیه(ج سوم: انسان شناسی)، انگاره رشد فلسفه در دوران صفویه و نقدهای عجولانه بر منتقدان اندیشه صدرایی” و ” نقد و بررسی کتاب ارسطو”  اشاره کرد.

همچنین مقاله هایی از نعمت الله صفری فروشانی، بهروز رفیعی، سید هدایت جلیلی، علی رضا محمد زاده وادقانی، پژمان محمدی، مسعود قاسمی، کامیار عبدالتاجدینی، حسن هاشمی میناباد، هما افراسیابی، داوود عمارتی مقدم، هادی یاوری، محمود رنجبر، مهدی فیروزان، سید حسین رضوی برقعی، کیمیا امینی در این کتاب آمده است.

کتاب « نقد برتر؛ مجموعه مقالات منتخب چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» در ۴۸۴ صفحه و به قیمت ۳۰هزار تومان از سوی خانه کتاب منتشر شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 63621 ساعت خبر : 10:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=63621
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات