کسب و کارهایی که با تنش سیاسی دود می‌شوند

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: کتقریبا اغلب مردم باور نمی‌کنند یک سری جوان بیکار که هیچ دولتی برای آنان کار مهیا نکرد برای خود کسب‌وکاری اینترنتی به راه انداخته‌اند و روزی شان را از تلگرام و اینستاگرام تامین می‌‌کنند.

در این شلوغی و هیجان ناشی از تظاهرات کسی به فکر این بنگاه‌های کوچک اقتصادی نیست که یکی پس از دیگری دارند از بین می‌روند. استارت‌آپ‌ها این مدت طولانی بی‌کاری و فیلترینگ را تاب نخواهند آورد. آنها ممکن است طوری ضرر کنند که دیگر نتوانند دوباره به فعالیت ادامه بدهند.

آنهایی که موافق پیگیری مطالبات در کف خیابان هستند و یکی از دلایل‌شان هم بیکاری جوانان است چرا به بیچارگی این قشر فکر نمی‌کنند؟ چرا باور ندارند که ادامه این روند می‌تواند سرمایه‌های اندک و به سختی به دست آمده برخی مردم را دود کند.نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق ایران گفته است: «بین ١٠ تا ١۵ هزار کسب و کار در ایران به صورت کاملا مجازی اداره می‌شوند.» این کسب و کارها در ماه‌های منتهی به سال نو در بدترین وضعیت قرار گرفته‌اند.

سهیلا صدیقی در ایسنا نوشته است: شکوفه ۲۶ ساله که دو سالی می‌شود، از طریق اینستاگرام به فروش مانتو مشغول است، می‌گوید: «من در این مدت فروش اینترنتی خیلی خوبی داشته‌ام. نمی‌خواهم بگویم در حال حاضر متضرر شده‌ام اما استرس بسیار زیادی دارم. چیز زیادی به سال نو نمانده و درست زمانی که می‌توانم، بیشترین فروش را داشته باشم با فیلترینگ مواجه شده‌ام. مدتی بود که مادرم را هم وارد این فضا کرده بودم. مادرم میوه خشک و ترشی درست می‌کرد و به صورت اینترنتی می‌فروختیم. الان نمی‌دانم با این همه محصولی که برای فروش آماده‌ کرده‌ایم باید چه کنیم؟ امیدوارم هرچه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کنند. می‌دانید چقدر تلاش کردم که دنبال‌کننده صفحه‌ام را به ۵۰ هزار نفر برسانم؟ اما حالا چه؟»
از طرفی اوضاع فروش بلیت سینما و تئاتر هم خوب نیست. کاهش ۷۰ درصدی گیشه سینما و ۴۰ درصدی گیشه های تئاتر در پایتخت اتفاق افتاده است. کاهش که می‌تواند تئاتر کشور را با مشکلات زیادی مواجه کند. گروه‌های تئاتر همین طور هم به زور سرپا هستند و ادامه این روند می‌تواند ضربه‌های سخت اقتصادی به آنها وارد کند.

ادامه روند تنش در جامعه به نفع مردم نیست. اگر به دنبال نفع عمومی هستید آن را در جایی جز خیابان دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 67801 ساعت خبر : 6:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات