کشف ۱۷۳۰ادوات شکار صید در دوماه اخیر از شکارچیان

دکتر محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از کشف۱۷۳۰ادوات شکار صید در دوماه اخیر از شکارچیان متخلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر محمدپور گفت: درپی انجام گشت وکنترل و حفظ حراست ازمناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان توسط پرسنل سخت کوش و زحمتکش یگان حفاظت در دو ماه اخیر بیش از ۱۷۳۰مورد ادوات و تجهیزات متخلفین عرصه‌های زیست‌محیطی استان جمع‌آوری و توقیف گردید.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر نیز در این مدت۷۸ قبضه انواع سلاح شکاری توسط عوامل یگان حفاظت استان به همراه متخلف کشف ضبط گردید.

محمدپور در ادامه افزود: با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان به علت شیوع بیماری انفولانزا فوق حاد پرندگان گشت‌های اجرایی و حضور در مراکز عرضه و خرید فروش به طور مستمر به انجام خواهد رسید و در همین رابطه تا کنون تعدادی از کسبه در بازارهای محلی که به تذکرات متعدد پرسنل یگان بی توجهی نموده بودند با تشکیل پرونده به مراجع محترم قضایی در تعدادی از شهرستان‌ها معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در ادامه گفت:در برخورد با تخلفات تخریب نیز ۱۹ مورد جلوگیری از برداشت غیر مجاز شن وماسه در رودخانه ای استان به انجام رسیده که ۴ مورد ازاین متخلفین در ساعت ۲تا ۵ صبح در داخل رودخانه با ماشین الات دستگیر و با مستند سازی لازم تحویل مراجع قضایی شدند و یگان حفاظت استان در این مدت ۱۲۳ نفر متخلف در عرصه های زیست محیطی استان را در حین ارتکاب جرم دستگیر نموده است.

قربانعلی محمدپور در پایان گفت: مردم خوب استان هرگونه گزارشات تخریب و شکار وصید غیر مجاز را جهت برخورد قاطع به شماره ای ۱۵۴۰و یا ۳۳۸۲۴۶۲۶..اداره کل محیطزیست استان گزارش نمایند.

ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان در گفت‌وگویی گفت: پیرو تاکید ویژه مدیرکل محیط زیست استان ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان به صورت منظم و تمام وقت در مناطق حضور داشته و مناطق کاملا برای متخلفین ناامن و در صورت مشاهده هرگونه تخلف هیچگونه گذشتی نخواهد شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 64054 ساعت خبر : 10:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64054
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات