کنکور بزرگ آموزش‌وپرورش در کرمانشاه

کنکور بزرگ آموزش‌وپرورش در کرمانشاه

پابگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مجتبی زینی‌وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و حضور و غیاب در کلاس‌های مجازی شهرهای استان کرمانشاه انجام می‌شود گفت: «بازخوردهایی که از دانش آموزان در آموزش آنلاین گرفتیم مثبت بود. اکنون برای ۱۱۲۶ دانش آموز پیش دانشگاهی تبلت فراهم شده است. تنها یک مرکز آموزش غیردولتی هشت میلیارد تومان ملزومات به مناطق زلزله ارسال کرد. کمک همه موسسان چه آنها که پنج تبلت به منطقه زلزله‌زده هدیه کرده و چه موسسه‌ای که هشت میلیارد هدیه کرده همگی داوطلبانه بوده است.»

کنکور بزرگ آموزش‌وپرورش در کرمانشاه

جنس این مشارکت‌ها را باید به خاطر سپرد. آموزش و پرورش با همه کاستی‌ها در این حوزه خوب عمل کرده‌است حتی اگر قسمت عمده کارش جلب کمک‌های خیرخواهانه و مردمی باشد، رساندن امکانات آموزشی برای آن بخش از کشور که داغ زلزله بر دل دارد، اقدام پسندیده‌ای است. هرچند که وجود کلاس‌های سه شیفته در بخش‌هایی از آن استان را نمی‌توان انکار کرد اما واقعیت این‌است مکه پدر و مادرها از ترک‌های دیوار مدارس ترسیده‌اند، آن‌ها ترجیح می‌دهند که پاره‌های تنشان در مدارس ایمن سه شیفته درس بخوانند تا استرس پس‌لرزه‌ها آرامششان را نگیرد.

اختصاص سهمیه کنکور به دانش‌آموزان این مدارس هم حرکت شایسته‌ای است که نشانگر عمق حمایت‌های معنوی از زلزله‌زدگان است. کرمانشاه عرصه یک آزمایش بزرگ است، آزمایش همه آنچه از توان آموزش الکترونیک در این سال‌ها در خودمان سراغ داریم. اجرای عملی آن عزم پولادین می‌خواهد. سرنوشت کنکوری‌ها می‌تواند با اجرای صحیح برنامه آموزش الکترونیک به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

نباید بگذاریم ناامیدی در دل دانش‌آموزان کرمانشاه نفوذ کند. باید کنار آنها بودن و کنارشان ماندن و جریمه‌های هزار باره از کاستی‌هایمان را تمرین کنیم. زینی وند افزود: «چهار، پنج مدرسه برای اجرای طرح آموزش الکترونیک پایلوت شده و قرار است تمام دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شش منطقه اطراف تحت پوشش آموزش الکترونیکی قرار بگیرند. همچنین اواخر دی و اواسط اسفند دو دوره اردویی در کرمانشاه و اواسط اردیبهشت دوره‌ای را در اردوگاه باهنر تهران برای این دانش آموزان برگزار می‌کنیم.» کرمانشاه می‌تواند عرصه کنکور بزرگ وزارت آموزش و پرورش باشد.

پایان پیام

کد خبر : 67569 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67569
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات